Asseco Poland pozbędzie się gier

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2016-07-24 22:00

Gigant sprzedaje producenta rozrywki dla pracowników korporacji, którego dostał w spadku po Infovide-Matriksie.

Największa polska firma informatyczna — Asseco Poland — nie jest zainteresowana rozwijaniem biznesu w szybko rosnącej branży gier. Taką okazję rzeszowski gigant dostał dzięki przejęciu na początku roku Infovide- Matriksa. W jej strukturze znajdował się mały producent gier komputerowych — warszawska firma one2tribe. Asseco wystawiło ją na sprzedaż.

PORZĄDKI:
PORZĄDKI:
Po ostatnich zakupach grupa Asseco, na której czele stoi Adam Góral, przeprowadza reorganizację. Polski biznes będzie oparty na czterech spółkach. To, co do niego nie pasuje, trafia na sprzedaż.
Marek Wiśniewski

— Zdecydowaliśmy o wyjściu z tej spółki. Chcemy zamknąć ten proces jesienią — mówi Ewa Kryj, rzecznik prasowy Asseco Poland. Nie chce podawać żadnych szczegółów, dotyczących potencjalnej transakcji sprzedaży one2tribe. Z naszych ustaleń wynika, że producenta gier wykupią menedżerowie. Będą wspierani przez jeden z funduszy inwestycyjnych, który wyłoży pieniądze. Wojciech Ozimek, prezes one2tribe, potwierdza, że jest zainteresowany udziałem w wykupie spółki. Nie chce jednak rozmawiać o samej transakcji ani o partnerze, który mógłby wspomóc zespół menedżerski one2tribe w przejęciu kontroli nad firmą.

Po inkorporacji Infovide-Matrix Asseco Poland posiada nieco ponad 45 proc. udziałów w one2tribe. Część należy do osób fizycznych (m.in. prezesa). Nie wiadomo, za ile Asseco zdecydowało się sprzedać udziały. Ich księgowa wartość wynosi 2 mln zł. one2tribe nie jest klasycznym producentem gier komputerowych, takim jak giełdowy CD Projekt Red czy CI Games.

Spółka zarzuciła tworzenie rozrywki dla odbiorców indywidualnych. Po kilka latach eksperymentów z tzw. grywalizacją (gamefikacją) zdecydowała się tworzyć produkty dla odbiorców biznesowych. Po pierwszych próbach tworzenia gier, które byłyby kierowane do klientów innych firm, one2tribe postawiła na czysty model B2B.

— Wykorzystujemy rozwiązania z gier do tworzenia narzędzi wspierających sprzedaż w takich organizacjach jak np. banki — tłumaczy Wojciech Ozimek. Według niego, oferta jest kierowana do firm, które mają strukturę oddziałową lub prowadzą aktywną sprzedaż za pomocą call center. Ten model biznesowy przyjął się i produkowane przez one2tribe „gry dla korporacji” cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Warszawska firma jest zainteresowanawyjściem z nimi poza Polskę.

Wyprzedaż aktywów po Infovide-Matrix dotyczy nie tylko one2tribe. Asseco nie chce mieć także w grupie CT Partners, w której Infovide-Matriksie miał 100 proc. udziałów. W kwietniu rzeszowski gigant informował, że prowadzi zaawansowane rozmowy na temat sprzedaży tego podmiotu. Ta transakcja ma zakończyć się w najbliższych tygodniach.