Asseco wystąpi w Polsacie

Rzeszowskiemu gigantowi udało się złowić nową grubą rybę. Rozpoczął współpracę z grupą Zygmunta Solorza-Żaka

Polskie firmy powinny wybierać polskich dostawców — to zdanie jak mantrę od kilkunastu miesięcy powtarza Adam Góral, prezes Asseco Poland. W końcu trafiło ono na podatny grunt. Rzeszowska firma będzie wspierała Cyfrowy Polsat w budowie nowego informatycznego serca dla należącej do Zygmunta Solorza-Żaka grupy telekomunikacyjnej. Nowy system ma umożliwić wspólną sprzedaż i obsługę klientów przez Cyfrowy Polsat i Polkomtel, operatora sieci komórkowej Plus.

W POSZUKIWANIU SYNERGII:
Wyświetl galerię [1/2]

W POSZUKIWANIU SYNERGII:

W należącym do Zygmunta Solorza-Żaka Cyfrowym Polsacie trwają wielkie porządki po połączeniu z Polkomtelem. Jednym z kluczowych obszarów będzie integracja systemów IT. Ma to dać nie tylko oszczędności, ale także nowe możliwości sprzedaży usług. WM

Przełomowy kontrakt

Na pierwszy rzut oka wygląda to na jeden z licznych kontraktów biznesowych, jednak w sferze IT Cyfrowy Polsat nie jest typową firmą. Od samego początku istnienia postawił na własne rozwiązania informatyczne i własnych informatyków.

Z usług firm zewnętrznych korzystał rzadko i niechętnie. Fuzja Polkomtela i Cyfrowego Polsatu nieco zmieniła sytuację. Obie firmy czeka gigantyczne zadanie integracji systemów IT. Dlatego też w maju Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, zapowiedział, że dopuszcza możliwość skorzystania z zewnętrznego wsparcia. Owocem tej zapowiedzi jest umowa z Asseco Poland.

— Projekt jest rozwinięciem zapowiadanych synergii systemowych między Cyfrowym Polsatem a Polkomtelem — mówi Jarosław Chudziak, dyrektor zarządzający do spraw IT Polkomtela i Cyfrowego Polsatu.

Rozpisany na początku roku przetarg na rozbudowę systemu CRM w Cyfrowym Polsacie spotkał się z bardzo dużym odzewem ze strony firm informatycznych. Zainteresowanych było kilku integratorów, a wyścig dosyć łatwo wygrało przed wakacjami Asseco Poland.

— Od samego początku można było odczuć, że to Asseco jest firmą, którą preferuje zamawiający. Polsat chciał mieć po prostu polskiego partnera — mówi przedstawiciel jednej z zainteresowanych firm IT.

Nowe zamówienia są rzeszowskiemu gigantowi potrzebne, by zasypać dziurę w przychodach z kontraktów, które spółka albo w ostatnim czasie utraciła (PZU), albo też przynoszą mniejsze wpływy (ZUS).

Jego zdaniem, nie bez znacznia była także elastyczność cenowa, którą wykazała się rzeszowska firma. Spółki nie ujawniają wartości umowy, ale nasz rozmówca szacuje ją na 20-25 mln zł. Nie jest to kwota, która robi wrażenie, jeśli weźmie się pod uwagę, że w realizację zamówienia będzie zaangażowanych po obu stronach 200 osób, modyfikacji będzie podlegało 50 różnych systemów IT, a CRM ma obsłużyć ponad 17 mln klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. Należy jednak pamiętać, że Cyfrowy Polsat, podobnie jak jego właściciel — Zygmunt Solorz-Żak — są znani z tego, że nie lubią przepłacać.

— Marża Asseco na kontrakcie z Cyfrowym Polsatem będzie niska — twierdzi menedżer jednej z firm IT, która działa na rynku telekomunikacyjnym.

Milowy krok

Rozpoczęcie współpracy z Cyfrowym Polsatem ma jednak dla rzeszowskiej spółki znaczenie symboliczne, a w przyszłości może przełożyć się na realne efekty biznesowe. Po kilku porażkach, takich jak przegrana w głośnym przetargu na system centralny w PZU, Asseco pokazało, że nadal potrafi zdobywać klientów z kategorii superciężkiej. Spółka liczy, że jej współpraca z Cyfrowym Polsatem nie zakończy się na jednym projekcie.

— Rozwijamy się w obszarze realizacji systemów sprzedaży i obsługi usług konwergentnych. Dlatego aktywnie startujemy w trwających postępowaniach przetargowych na takie projekty również w ramach grupy Cyfrowego Polsatu — mówi Radosław Semkło, dyrektor pionu telekomunikacji i mediów w Asseco Poland.

Nowe zamówienia są rzeszowskiemu gigantowi potrzebne, by zasypać dziurę w przychodach z kontraktów, które spółka albo w ostatnim czasie utraciła (PZU), albo też przynoszą mniejsze wpływy (ZUS). Dzięki umowie z Cyfrowym Polsatem pion telekomunikacyjny Asseco ma szansę zdywersyfikować portfel klientów. Obecnie jest mocno skoncentrowany na obsłudze Orange. W maju ubiegłego roku Asseco podpisało z telekomem trzyletnią umowę ramową w zakresie wsparcia systemów biznesowych i outsourcing systemu telefonii stacjonarnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Asseco wystąpi w Polsacie