Astra CoupŽ to szybkie i oszczędne auto
Przy projektowaniu nowej Astry Niemcy skorzystali z doświadczeń swoich włoskich kolegów z fabryki w Bertone. Efekt współpracy zaskakuje — tradycyjnie solidny model wzbogacono o typową dla włoskich konstrukcji lekkość.
Według nazewnictwa, nowa wersja CoupŽ jest w prostej linii potomkiem rodziny Astra. Pozory jednak mylą. Astra CoupŽ kontynuuje raczej tradycje rodów Tigra i Calibra (świat motoryzacji przypomina więc czasami południowoamerykańskie seriale). Na przekór swojej nazwie, Astra CoupŽ nie jest wcale starszą wersją samochodu, któremu w elegancki sposób odcięto rufę. Sylwetka nabrała zdecydowanie sportowego charakteru.
Florencki przepych
Kolejne zaskoczenie czeka nas po otwarciu drzwi. Wnętrza aut z rodziny Astra zawsze wyraźnie tchnęły funkcjonalną topornością. Tymczasem wystrój kabiny nowego Opla CoupŽ — od deski rozdzielczej aż po skórzaną tapicerkę — urzeka przepychem i wysmakowaną kompozycją przestrzenną. Wyposażone w aktywne zagłówki fotele są wygodne, a duże szyby zapewniają dobrą widoczność. To pierwsze wrażenie utrzymuje się również podczas jazdy. Oczywiście — pod warunkiem, że kierowcy nie rozproszy sprzęgło ani układ hamulcowy, które na zakrętach mogą zachowywać się w dość specyficzny sposób.
Szybki i nie łakomy
Pierwsza przejażdżka nowym autem zawsze wymaga pewnej dozy rozwagi. Szczególnie dotyczy to samochodów z podobnymi jak Astra CoupŽ osiagami. Nowa generacja silników ECOTEC to nie tylko zmniejszona emisja spalin, ale również sporo mocy pod prawym butem kierowcy. Model wyposażony w silnik 2.0 16V turbo osiąga maksymalną prędkość 240 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu niewiele ponad 7 sekund. Mimo że pod maską pracuje aż 190 koni mechanicznych, nie są one zbyt łakomymi stworzeniami — auto spala na 100 km niecałe 9 litrów benzyny bezołowiowej. Niestety — pierwsze prawo samochodowego dealera głosi, że oszczędność kosztuje — zwłaszcza w salonie.