Audi zaplanowało dwie premiery na zbliżające się targi Auto Shanghai. Pokaże futurystyczny model AI:me i elektrycznego SUV-a Q2L e-tron przygotowanego specjalnie na chiński rynek.

Dla nas szczególnie interesujący jest jednak koncepcyjny AI:me, którego premiera ma być kulminacyjnym momentem dla Audi podczas tej imprezy. Producent informuje, że bryła samochodu wyszła spod ołówka Bogusława Parucha, polskiego projektanta pracującego w Audi i jest prezentacją kierunku rozwoju kompaktowych pojazdów przyszłości.
Nazwa nie jest przypadkiem, bo AI:me ma czerpać pełnymi garściami z zasobów nowych technologii, w tym szczególnie z rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji.
Jeśli mówimy o przyszłości, to oczywiście także o autonomicznej jeździe. AI:me oferuje w tym względzie czwarty poziom, co oznacza, że kierowca w określonych warunkach może nawet zasnąć. Projektanci mogą zatem puścić wodze fantazji również we wnętrzu i zaproponować zupełnie nową aranżację. W teorii wyżej jest tylko poziom piąty, w którym kierowca w ogóle nie jest potrzebny, a system jest w pełni samodzielny.
Audi na razie pokazało tylko "zajawkę" prototypu, ale pierwsze zdjęcie zostało dobrze przyjęte. Portal Motor1.com stwierdza, że z całą pewnością nie jest to typowe audi i zastanawia się, jak będzie wyglądało wnętrze.
- Obecny język stylistyczny Audi zdecydowanie znajduje się w reflektorach, ale zarówno reflektor, jak i otaczająca go karoseria pokryte są wgłębieniami w kształcie diamentów, które wyglądają naprawdę dziwnie i naprawdę cool - czytamy w serwisie Roadshow.
Bogusław Paruch pracuje w Ingolstadt od stycznia 2015 r. i zajmuje stanowisko „senior exterior designer”. Zgodnie z danymi dostępnymi na portalu karierowym LinkedIn wcześniej przez ponad 11 lat związany był z koncernem Ford Motor. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu i Scuola Politecnica di Design SPD w Mediolanie.
Prototyp nieprzypadkowo debiutuje w Chinach. Prezes Bram Schot nie ukrywa, że Państwo Środka jest najważniejszym rynkiem dla niemieckiej firmy.
- Wraz z naszym chińskim partnerem, firmą FAW, wprowadzając na tutejszy rynek w pełni elektryczne modele audi Q2L e-tron oraz audi e-tron, rozpoczynamy w Państwie Środka zupełnie nową erę. Produkcja Q2L e-tron rozpocznie się jeszcze w tym roku, a w roku 2020 zaczniemy tu produkować również model audi e-tron - mówi Bram Schot.
Niemcy pokażą również coś, co nie jest tylko futurystyczną wizją, ale teraźniejszością. Audi Q2L e-tron jest dłuższy o 33 mm od standardowej wersji i dysponuje zasięgiem na poziomie 265 km.
