Auto do floty: Tak to się robi

opublikowano: 25-04-2013, 10:00

Kia jest wyjątkowo pilnym uczniem. I pojętnym. Nowy Carens jest tak inny od poprzedniego, że aż dziw, że nie zmieniono jego nazwy. Auto do floty: Kia Carens

Bardzo bogate wyposażenie standardowe, rozsądna cena i 7-letnia gwarancja mają przekonać ojców wielodzietnych polskich rodzin. Szanse są duże.

Zobacz więcej

Kia Carens FOT. Kia

Miejsce

Bagażnik Carensa ma 536 litrów pojemności – to w wersji 5-osobowej. Wersja 7-osobowa ze względu na ukryte pod podłogą fotele trzeciego rzędu ma 492 l pojemności. Po złożeniu foteli drugiego (i trzeciego) rzędu przestrzeń bagażowa rośnie do ponad 1650 l. Model 7-osobowy z kompletem jadących w kabinie zabierze jeszcze 103 l bagażu.

Wyposażenie

Wersja bazowa. Dostępna tylko z mniejszym silnikiem benzynowym i słabszym wysokoprężnym. Na pokładzie komplet poduszek (przednie, boczne i kurtynowe), pasy z napinaczami (przód) oraz Isofix. Do tego całkiem pokaźny pakiet systemów wspomagających kierowcę: stabilizacji toru jazdy, wspomagający pokonywanie podjazdów, podpowiedzi ruchu kierownicy, wspomagania hamowania, ABS i automatycznego włączania świateł awaryjnych podczas nagłego hamowania. Auto standardowo ma światła do jazdy dziennej (LED) i funkcję statycznego doświetlania zakrętów. Przednie reflektory – projekcyjne (żarówka halogenowa). Podstawowy pakiet zawiera również: elektryczne, progresywne wspomaganie układu kierowniczego z trzema trybami pracy (normalnym, komfortowym i sportowym). Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach. Fotel kierowcy ma regulację wysokości. Taką regulację mają też przednie pasy bezpieczeństwa. Jest także komputer pokładowy, elektrycznie regulowane lusterka (z czarnego plastiku).

Centralny zamek jest zdalnie sterowany. Na pokładzie również autoalarm i immobiliser. Jest też tempomat, a szyby przednich i tylnych drzwi są sterowane elektrycznie. Klimatyzacja manualna z funkcją chłodzenia schowka. Radio z 6 głośnikami i odtwarzaczem CD i MP3, sterowaniem z koła kierownicy i wyjściami USB, AUX i iPod. Klamki zewnętrzne i zderzaki w kolorze nadwozia. Nie ma koła zapasowego – jest zestaw naprawczy. Drugi rząd siedzeń składa się z trzech osobnych foteli z regulacją kąta nachylenia oparcia. Jest również siatka do mocowania bagażu. Auto w tej specyfikacji spoczywa na stalowych 16-calowych felgach z kołpakami (opony 205/55). Ceny Carensa z tym pakietem zaczynają się od 65 990 zł (silnik benzynowy) lub od 75 490 zł (diesel).

M. Pakiet dostępny ze wszystkim silnikami. Ceny… wyższe od wersji S o 2000 zł. Na pokładzie to, co w poprzednim pakiecie, oraz: przednie lampy przeciwmgłowe, czujnik zmierzchu, boczne lusterka podgrzewane i w kolorze nadwozia oraz dojazdowe koło zapasowe. Poza tym – osłony przeciwsłoneczne z dodatkowym oświetleniem, zestaw dla palących, lampki do czytania i schowek na okulary. Są też relingi dachowe. Koła stalowe 16-calowe z kołpakami (opony 205/55). Ceny startują od 67 990 zł (1,6 GDI) i wędrują do 79 490 zł (1,7 CDDi 136 KM).

L. Pakiet droższy od poprzedniego o 10 000 zł. W zamian auto będzie bogatsze o: czujniki parkowania (z tyłu), automatyczną dwustrefową klimatyzację z funkcją automatycznego odparowywania przedniej szyby, czujnik deszczu. Radio ma 4,3-calowy wyświetlacz dotykowy. Jest też kamera cofania. Na pokładzie także bluetooth. Lusterka boczne są elektrycznie składane i wyposażone w kierunkowskazy (LED). Wewnętrzne lusterko wsteczne jest elektrochromatyczne. Zestaw zegarów też nieco zmieniony – nie tylko stylistyczne. Ma bowiem wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego. Na zewnątrz: chromowane obramowanie szyb bocznych i lusterek, tylne szyby przyciemnione, atrapa chłodnicy czarna (na wysoki połysk). Również we wnętrzu kilka elementów „na wysoki połysk”. Dodatkowe oświetlenie przestrzeni na nogi i połacie ekologicznej skóry na boczkach drzwi. Kierownica, dźwignia zmiany biegów i dźwignia hamulca postojowego pokryte skórą. W oparciach przednich foteli składane stoliki. W tylnych drzwiach przeciwsłoneczne rolety, a w bagażniku latarka. Całość na aluminiowych 16-calowych obręczach (opony 205/55).

XL. Pakiet dla wymagających. No i zamożniejszych. Trzeba dopłacić do wersji L 11 000 zł. Najtańsza Kia Carens z tym wyposażeniem kosztuje 88 990 zł, a najdroższa (z mocniejszym dieslem) ponad 100 000 zł. Co w zamian? Pakiet L oraz: podgrzewane kierownica, przednie i tylne fotele, wycieraczki. Do tego systemy: dostępu bezkluczykowego, automatycznego parkowania równoległego, ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. A także elektryczny hamulec postojowy, reflektory ksenonowe i 17-calowe aluminiowe felgi (opony 225/45).

DOPŁATY *: do wersji 7-osobowej 2500 zł do automatycznej skrzyni biegów (dostępne dla silników 2,0 GDI i 1,7 CRDi 136 KM) do lakieru metalizowanego do systemu nawigacji 5500 zł do alarmu z czujnikami ruchu i własnym zasilaniem

*wybrane propozycje

4500 zł 2000 zł

Kia Carens ze 136-konnym silnikiem diesla, manualną skrzynią biegów i pakietem wyposażenia M – za 79 490 zł.

Jeśli chcesz kupić Carensa do firmy i dla rodziny, pewnie będziesz dużo jeździł. Bierz diesla i to mocniejszego. Jest tylko o 2 tys. zł droższy od słabszej odmiany, a dodatkowe konie mechaniczne sprawią, że podczas wyprzedzania poczujesz się bezpieczniej. Skoro auto – oprócz zadań rodzinnych – ma pełnić funkcję firmową, niewykluczone, że czasem załadujesz bagażnik po dach. Zrezygnuj zatem z dopłaty za dodatkowe dwa fotele ukryte pod podłogą bagażnika. Dzięki temu przewieziesz nieco więcej, a zaoszczędzone 2500 tys. zł możesz przeznaczyć na… …pakiet wyposażenia M. Zgoda: podstawowy S jest wyjątkowo bogaty i nawet wymagający użytkownicy nie będą narzekać, ale M jest zaledwie o 2 tys. zł droższy, za to bogatszy np. o dachowe relingi czy światła przeciwmgłowe. To dobrze wydane 2 tys. zł. Pamiętaj, że jeśli wybierzesz kolor metalizowany, dopłacisz jeszcze 2 tys. zł.

Warto kupić, bo…

Kia Carens to jedno z najtańszych aut MPV na rynku (nie licząc Dacii Lodgy). Niska cena nie idzie pod rękę z niską jakością. Kia gwarantuje trwałość auta przez 7 lat (lub 150 tys. km) – co ważne: odsprzedaż auta nie przerywa gwarancji.

Czy wiesz, że…

Obecna Kia Cerens to już czwarta generacja tego modelu. Teraz mierzy 4525 mm długości, 1805 mm szerokości, 1610 mm wysokości, a rozstaw osi to 2750 mm. Jest zatem od poprzedniej… mniejsza. Dokładnie o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa. Przewyższa ją jednak rozstawem osi, dzięki czemu w środku jest więcej miejsca.

Trzeba pamiętać, że…

Benzynowy silnik 1,6 jest nieco ospały. Układ kierowniczy: wspomaganie nieco za bardzo… wspomaga. Bardzo pochylony słupek A nieco przeszkadza na zakrętach.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 79 490 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1546,08 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,07 proc.

1517,75 zł – Multibank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,05 proc.

1564,68 zł – BNP PARIBAS – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,74 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl.

W leasingu (miesięczna rata):

1580 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 3,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

1290 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 31,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową;

 

Podobne **

Dacia Lodgy – wersja 5 osobowa, 1,5 dCi 110 KM Prestige 61 500 zł Citroen C4 Grand Picasso – wersja 7-osobowa, 1,6 HDI 110 KM Seduction 95 500 zł Toyota Verso – wersja 5-osobowa, 2,0 D-4D 124 KM Premium 91 990 zł VW Touran – wersja 5 osobowa, 2,0 TDI 140 KM Comfortline 99 590 zł

**auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).

Silniki benzynoweWyposażenie

Ok!

Wybraliśmy…

1,6 GDI. Czterocylindrowy,rzędowy. Dostępny wyłączniez manualną 6-stopniową skrzyniąbiegów. Napęd na przednią oś.

poj.1591 ccmmoc135 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,85 tys. obr./min) 165 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,3 s

prędkość maksymalna 185 km/hspalanie: w mieście 9,3 l/100 kmpoza miastem 5,8 l/100 km

2,0 GDI. Czterocylindrowy,rzędowy. Dostępny z manualną6-stopniową skrzynią biegów lub6-biegową przekładnią automatyczną.Napęd na przednią oś.

poj.1999 ccmmoc166 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,70 tys. obr./min) 210 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s

z automatem10,8 s

prędkość maksymalna 203 km/hz automatem 200 km/hspalanie: w mieście 10,2 l/100 kmz automatem 10,6 l/100 kmpoza miastem 6,3 l/100 kmz automatem 6,3 l/100 km

Silniki Diesla

1,7 VGT CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1685 ccm moc 115 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,25-2,75 tys. obr./min) 260 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,0 s prędkość maksymalna 181 km/h spalanie: w mieście 6,3 l/100 km poza miastem 4,6 l/100 km

1,7 VGT CRDi. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany. Dostępnyz 6-stopniową skrzynia manualnąlub 6-biegową przekładniąautomatyczną. Napęd na przedniąoś.

poj.1685 ccmmoc136 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 330 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,4 s

z automatem12,0 s

prędkość maksymalna 191 km/hz automatem 186 km/hspalanie: w mieście 6,4 l/100 kmz automatem bd. l/100 kmpoza miastem 4,7 l/100 kmz automatem bd. l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu