Auto Partner nie boi się kryzysu

opublikowano: 19-09-2022, 17:06
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Grupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych zanotował dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów i zysku.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie przychody i zysk wypracowała w pierwszym półroczu 2022 Grupa Auto Partner
  • jakie plany na kolejne miesiące ma zarząd spółki
  • z czego wynika, że obecna sytuacja geopolityczna oraz skutki pandemii koronawirusa mają niewielki wpływ na kondycję firmy

Po pierwszym półroczu 2022 Grupa Auto Partner osiągnęła przychody blisko 1,35 mln zł, co oznacza wzrost r/r o niespełna 27 proc. Wypracowała w tym czasie ponad 102,8 mln zł zysku, czyli o ponad 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost sprzedaży grupa odnotowała poza Polską. Zagraniczna sprzedaż wzrosła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy o 40 proc. W Polsce sprzedaż wzrosła o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r.

- Za nami kolejne bardzo dobre miesiące, w których ponownie poprawiliśmy nasze kluczowe wyniki operacyjne. Wpływ na to miały m.in. rozszerzanie asortymentu oraz jego lepsze dopasowanie do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych, a także wprowadzone przez nas podwyżki cen produktów w pierwszym i drugim kwartale, w odpowiedzi na rosnące koszty. Nasze wyniki wspierał również utrzymujący się duży popyt na części samochodowe, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. W kolejnych miesiącach roku nadal zamierzamy wykorzystywać dobrą koniunkturę w branży – mówi Aleksander Górecki, prezes Auto Partner.

Jak podkreśla, firma kontynuuje ekspansję zagraniczną i zwiększa sprzedaż na nowych rynkach.

- Nasz eksport wzrósł o ponad 40 proc. rok do roku, co oznacza, że po raz kolejny sprzedaż zagraniczna była nieznacznie wyższa niż sprzedaż krajowa. Choć sprzedaż eksportowa charakteryzuje się niższą marżą brutto, to warto podkreślić, że nadal utrzymujemy rentowność brutto ze sprzedaży na wysokim poziomie. Naszym celem jest dalsze zwiększanie udziału sprzedaży zagranicznej w przychodach – zapowiada Aleksander Górecki.

Przedstawiciele grupy zaznaczaną, że pandemia koronawirusa nie stanowi istotnego ryzyka dla biznesu.

- Także obecna sytuacja geopolityczna i wojna w Ukrainie nie wpływa w sposób bezpośredni na prowadzoną przez grupę działalność. Auto Partner i spółki zależne posiadają znikomą ekspozycję na rynek ukraiński i obejmuje ona poniżej 0,5 proc. aktualnie generowanych miesięcznych obrotów – mówi Aleksander Górecki

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane