Autobanki nareszcie wchodzą na wyższe obroty

CU
opublikowano: 15-01-2008, 00:00

W 2007 r. autobanki zawarły 57,4 tys. umów i pożyczyły 2,2 mld zł. I wreszcie mogą się pochwalić dodatnią dynamiką. Gazu dodaje Fiat.

W 2007 r. autobanki zawarły 57,4 tys. umów i pożyczyły 2,2 mld zł. I wreszcie mogą się pochwalić dodatnią dynamiką. Gazu dodaje Fiat.

Ubiegły rok działające na polskim rynku autobanki mogą zaliczyć do tłustych. Wartość podpisanych przez nie umów kredytowych była o 34 proc. wyższa niż w 2006 r. To wreszcie widoczny zwrot, bo jeszcze w ubiegłorocznym podsumowaniu widoczny był spadek (mniej o 2 proc. niż w 2005 r.). Również liczba kredytów idzie w górę i jest o 21 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Wszyscy gracze zanotowali wzrost akcji kredytowej. Nie gorzej wygląda sytuacja w przypadku liczby zawieranych umów. Jedynie w przypadku Toyota Bank Polska liczba ta nieznacznie zmalała, ale świadczy to o tym, że klienci banku kredytują w nim auta o wyższej wartości.

Trójka przyspiesza

Pozycja lidera rynku pozostała przy Volkswagen Bank Polska, który w porównaniu z 2006 r. zwiększył o ponad 10 proc. akcję kredytową i o 12 proc. liczbę zawieranych umów. Drugie miejsce należy do Fiat Bank Polska. Ten jeszcze rok temu był trzeci, ale po pierwszym półroczu 2007 wyprzedził Toyota Bank Polska. Co więcej, nadal wyraźnie przyśpiesza. Wartość udzielonych przez niego kredytów wzrosła ponaddwukrotnie w stosunku do roku 2006: z 215,3 mln zł do 481 mln zł.

— To konsekwencja dobrej oferty produktowej i lepszej koniunktury na rynku nowych samochodów — ocenia Michał Kościński, kierownik ds. marketingu Fiat Bank Polska.

Ostatni rok był bardzo udany także dla DaimlerChrysler Bank Polska i RCI Bank Polska — obaj gracze zwiększyli wartość akcji kredytowej o ponad 40 proc. O dobrej dynamice wzrostowej świadczy także liczba podpisanych przez nich umów: 40 proc. w przypadku RCI Bank Polska i prawie 30 proc. dla DaimlerChrysler Bank Polska.

— Do końca 2007 r. sfinansowaliśmy ponad 50 proc. samochodów osobowych, prawie 40 proc. dostawczych i prawie 25 proc. ciężarowych sprzedanych przez sieć dilerów DaimlerChrysler Automotive Polska — mówi Heinrich Weber, prezes DaimlerChrysler Bank Polska.

Spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży usług, ale zastrzega, że dynamika nie będzie już tak wysoka.

Reszta nie narzeka

Także pozostali gracze nie mają powodów do narzekań —wszyscy odnotowali wyższą wartość kredytów niż rok wcześniej: Ford Bank Polska ma na koncie 30-procentowy wzrost, GMAC Bank Polska — 18-procentowy, a Toyota Bank Polska — prawie 10-procentowy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: CU

Polecane