Avaya poszukuje nowych dilerów

KA
opublikowano: 10-03-2010, 00:00

By sprzedawać do sektora MŚP, trzeba mieć dilerów. Producent sprzętu telekomunikacyjnego szuka ich stu.

By sprzedawać do sektora MŚP, trzeba mieć dilerów. Producent sprzętu telekomunikacyjnego szuka ich stu.

Produkująca sprzęt telekomunikacyjny Avaya zmienia strategię sprzedaży i szuka partnerów handlowych, odchodząc od sprzedaży bezpośredniej. Ma to związek ze sfinalizowanym w grudniu 2009 r. przejęciem od Nortel Networks działu rozwiązań korporacyjnych (w tym przypadku: nieprzeznaczonych dla operatorów telekomunikacyjnych) i z chęcią upowszechnienia własnych centralek dla małych i średnich firm z rodziny IP Office.

— Chcemy zwiększyć liczbę ludzi handlujących naszym sprzętem, a tym samym dotrzeć do mniejszych klientów, których dotąd w zasadzie nie obsługiwaliśmy — wyjaśnia Jakub Abramczyk, dyrektor zarządzający Avaya Poland.

W zasadzie o urzeczywistnienie modelu, który na papierze był już wcześniej. Nominalnie firma miała w Polsce około 80 partnerów handlowych. Tyle, że trzy czwarte nie przejawiało w sprzedaży jej produktów żadnej aktywności. Kolejnych partnerów przejęła od Nortela. Teraz cały zasób ma być uporządkowany i poszerzony o nowych dilerów. Docelowo kilkanaście do kilkudziesięciu firm ma prowadzić sprzedaż do dużych przedsiębiorstw, a 80-120 do małych i średnich.

— Na razie zgłosiło się około 40 firm zainteresowanych współpracą — ujawnia Jakub Abramczyk.

Tak jak dotąd w sprzęt będą się mogły zaopatrywać w RRC Poland i Veracompie. Jeśli bowiem chodzi o dystrybutorów zaopatrujących dilerów, Avaya nie planuje zmian. Istotna nowość dotyczy wymagań co do certyfikacji wiedzy o produktach Avaya. Szkolenia zredukowano z trudnej do ogarnięcia liczby ponad 140 do 13. W nowym programie partnerskim typowe szkolenia produktowe zastąpią te, które dotyczą rozwiązań kompleksowych. Zainteresowani sprzedażą produktów telekomunikacyjnych dla małych i średnich firm poznają zasady projektowania systemów telekomunikacyjnych dla tego segmentu rynku, ich sprzedaży, integracji i serwisowania.

— Nowy model szkoleń przyjęty w programie Avaya Connect pozwala partnerom zaoszczędzić czas i pieniądze, a ułatwia zdobywanie kwalifikacji technicznych dotyczących naszych rozwiązań i usług — zapowiada dyrektor.

Twierdzi, że spowolnienie gospodarcze już przestaje wpływać na zachowania klientów, którzy powoli odblokowują projekty przystopowane w2009 r. Pozyskanie nowych zamówień powinno więc być dla dilerów Avaya łatwiejsze.

— Nowa strategia to duża szansa dla integratorów, którzy obsługują małe i średnie firmy. Sprzedaż produktów Ava-ya i Nortela, wsparta ujednoliconym programem partnerskim, umożliwia kompleksową i rentowną obsługę niewielkich przedsiębiorstw — zachęca Jakub Abramczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu