Aviva rośnie dzięki kontom emerytalnym

Ubezpieczyciel poprawił wyniki na spadającym rynku. Jego strategia może być wskazówką dla innych towarzystw.

Coraz więcej Polaków jest zainteresowanych oszczędzaniem na starość dzięki IKE i IKZE — podała miesiąc temu Komisja Nadzoru Finansowego. To głównie zasługa Avivy. Ubezpieczyciel postawił na sprzedaż tych produktów i zbiera owoce tej strategii. Liczba założonych przez jego klientów kont emerytalnych wzrosła dwukrotnie (do ponad 27 tys.), co w ubiegłym roku przełożyło się na aż 42-procentowy udział w tym rynku. Adam Uszpolewicz, prezes Avivy Polska, ocenia, że w tym segmencie cały czas jest miejsce na zwyżki. Firma postawi na dystrybucję tych produktów — mimo że IKE i IKZE, ze względu na preferencje podatkowe, są niskomarżowe. Aviva, w przeciwieństwie do pozostałych towarzystw życiowych, nigdy nie koncentrowała się na sprzedaży polis inwestycyjnych. Dlatego, zdaniem prezesa, ubezpieczyciel może wskazywać branży kierunek rozwoju. W ubiegłym roku życiowa Aviva zebrała ponad 2 mld zł składki (wzrost o 10 proc.) i zarobiła 606 mln zł. Tymczasem reszta rynku boryka się ze spadającym przypisem i niższymi zyskami. Ubezpieczyciel zapewnia, że zatroszczy się także o wirtualny kanał dystrybucji. Będzie rozwijać uruchomioną pod koniec 2014 r. u internetową platformę sprzedaży produktów inwestycyjnych „Wirtualny oddział”.

— Nie każdy nasz agent czuje się komfortowo, gdy musi zaoferować klientowi produkt inwestycyjny. Dzięki naszej platformie mogą się tym zająć wyspecjalizowani doradcy — mówi Adam Uszpolewicz. W drugiej połowie roku Aviva zamierza wprowadzić do sprzedaży produkt inwestycyjny, który będzie oferował klientowi stabilny, kilkuprocentowy zysk co roku. Tak spróbuje zdobyć klientów, którzy inwestowali do tej pory w bezpieczne produkty, ale przez najniższe w historii stopy procentowe w Polsce mają coraz niższe profity. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu