Badania na bliźniętach pomogły dietetykom

opublikowano: 24-06-2019, 22:00

Nie ma takiej diety, która byłaby dobra dla wszystkich, a wszelkie uniwersalne rady żywieniowe i aplikacje dietetyczne, które są budowane na ich podstawie, nie mają racji bytu — informuje CNBC, cytując wyniki najnowszych badań Tima Spectra, profesora King’s College London i autora książki „The Diet Myth”.

Wynika z nich, że nawet jednojajowe bliźnięta inaczej przyswajają różne potrawy. Eksperyment miał pokazać, jak uczestnicy reagują na różne posiłki, m.in. za pomocą testów krwi.

— Ludzie bardzo różnią się między sobą. To, jak twój organizm reaguje na cukier, może znacznie różnić się o tego, jak reaguje na tłuszcz, a to na dodatek zależy jeszcze od pory dnia — mówi Tim Spector.

W badaniu testowane były wytyczne żywieniowe, które firmy technologiczne wykorzystują, kreując swoje produkty dla osób dbających o zdrowie. Często ich strategie sprzedażowe oparte są na aktualnej modzie na konkretną dietę. Niedawno np. w Krzemowej Dolinie informatycy wzięli na warsztat dietę ketonową, ubogą w węglowodany i bogatą w tłuszcze — powstały monitory badające poziom ketonów w organizmie. Na rynku nie brakuje aplikacji, pomagających utrzymać różnego rodzaju diety, które wykorzystują nowinki żywieniowe lub nawet poparte badaniami wytyczne żywieniowe, które nie mogą być jednak spersonalizowane.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy