Bank Millennium zrealizował plan naprawy

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2024-06-19 18:21

Zarząd banku uznał, że osiągnięte zostały wszystkie kluczowe założenia planu naprawy, dlatego mógł on zostać zakończony.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

"Wszystkie wskaźniki zdefiniowane w planie osiągnęły bezpieczne poziomy, rentowność oraz wyniki finansowe Grupy Banku Millennium uległy trwałej poprawie, współczynniki kapitałowe zostały przywrócone do poziomów znacznie przekraczających minimalne wymogi regulacyjne, a bank oraz grupa spełniają wymogi MREL, w tym wymogi dotyczące połączonego bufora. Zarząd banku nie identyfikuje także przyszłych okoliczności, które przemawiałyby za dalszą realizacją planu naprawy" - głosi komunikat.

- Dwa lata temu, kiedy uruchamialiśmy całą procedurę, jasno deklarowaliśmy, że silne fundamenty, które wspierają bank, pozwolą nam w okresie planu naprawy normalnie się rozwijać. Dotrzymaliśmy słowa. W ubiegłym roku udostępniliśmy nową aplikację korporacyjną, właśnie wdrożyliśmy odświeżoną aplikację dla klientów detalicznych, powiększyliśmy bazę aktywnych klientów przekraczając poziom 3 milionów, zrealizowaliśmy szereg programów sekurytyzacji. Złożony program naprawy i wysiłek całego zespołu Banku doprowadził do spełnienia wskaźników kapitałowych szybciej niż planowaliśmy. Wyjście z Planu Naprawy to nowy początek dla dalszego wzrostu biznesu i rozwoju banku – mówi Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium, cytowany w informacji prasowej.

Zarząd pracuje nad nową strategią 2025-28, którą zamierza przedstawić w październiku tego roku.

Plan naprawy uruchomiono w 2022 r. ze względu na koszty wygenerowane w wyniku ustawy o wakacjach kredytowych. Bank poniósł straty i w rezultacie współczynniki kapitałowe znalazły się się poniżej minimalnych wymogów ustalonych przez Komisję Nadzoru Finansowego.