Bank zakłada ponadto wypłatę 100 proc. zysku netto za lata 2017-2018.

"Obecna pozycja kapitałowa pozwala na zakładany dynamiczny wzrost skali biznesu przy zachowaniu bezpiecznego poziomu wskaźników wypłacalności oraz jednocześnie wypłatę 100 proc. z zysku netto za lata 2017 i 2018" - podano.
- Chcemy być bankiem budującym wartość dla akcjonariuszy poprzez inteligentny wzrost w najbardziej rentownych segmentach, przy zachowaniu dyscypliny w zarządzaniu ryzykiem. Pozostajemy bankiem uniwersalnym, obsługującym wszystkie segmenty klientów – ale chcemy to robić w sposób jeszcze bardziej zintegrowany i jeszcze lepiej wykorzystywać synergie wynikające z tego charakteru. Pragniemy budować wartość dla klienta poprzez relacyjność i jakość – być zawsze blisko klienta i jego potrzeb. Jednocześnie będziemy bankiem efektywnym i nowoczesnym – zarówno z punktu widzenia klientów, jak i pracowników.– mówi Michał Krupiński, prezes Banku Pekao, który formalną zgodę KNF na pełnienie tej funkcji otrzymał wczoraj.
Dzięki cross-sell Bank planuje w segmencie bankowości korporacyjnej wzrost dochodu na kliencie o 30-40 proc., natomiast w segmencie MŚP planowany jest wzrost o 35 proc..
Silny wzrost wolumenów kredytowych i akwizycji nowych klientów przewidywany jest w dochodowych segmentach / produktach, w których dodatkowo Pekao nie ma w pełni wykorzystanego potencjału (np. pożyczka gotówkowa, segment mikroprzedsiębiorstw i MŚP). W segmencie Mikro ambicją Banku Pekao jest 3-krotnie szybszy przyrost klientów, a w segmencie MŚP dwukrotnie szybszy.
W segmencie klientów indywidualnych Bank Pekao zamierza 2-krotnie zwiększyć skalę akwizycji nowych rachunków. Bank chce wykorzystać potencjał bazy klientów dzięki zaawansowanej analityce CRM oraz segmentacji behawioralnej z wykorzystaniem Big Data.
"Dzięki lepszej znajomości potrzeb klientów Bank Pekao chce zwiększyć penetrację PEX o 50 proc., a penetrację bankassurance o 100 proc.. W dalszym ciągu rozwijane będą funkcjonalności kanałów zdalnych, ale sieć oddziałów pozostanie ważnym kanałem sprzedaży i doradztwa" - dodano.
Jak zaznaczono, "bank zamierza w pełni wykorzystać potencjał synergii w ramach Grupy PZU, współpracy z PFR, jak i rozważyć możliwości wzrostu nieorganicznego".
