Bankier.pl złożył prospekt w KPWiG

(Tadeusz Stasiuk)
19-04-2006, 15:28

Bankier.pl S.A. – czołowy polski portal finansowy, złożył 18 kwietnia prospekt emisyjny w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka planuje przeprowadzenie publicznej oferty akcji w pierwszej połowie czerwca. Portal wprowadził także nowe usługi dla inwestorów giełdowych.

Bankier.pl S.A. – czołowy polski portal finansowy, złożył 18 kwietnia prospekt emisyjny w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka planuje przeprowadzenie publicznej oferty akcji w pierwszej połowie czerwca. Portal wprowadził także nowe usługi dla inwestorów giełdowych.  

Bankier.pl przeznaczy środki pozyskane w ofercie publicznej na rozwój nowych serwisów i usług oraz inwestycje w infrastrukturę.

"Nowe, atrakcyjne serwisy informacyjne i usługowe wzmocnią naszą pozycję lidera w finansowym segmencie Internetu” – zapowiada Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl. „Planujemy przejęcia niszowych, specjalistycznych serwisów internetowych, ale sami także aktywnie rozwijamy nowe usługi” – dodaje Jażdżyński.

Wykorzystując rosnące zainteresowanie rynkiem kapitałowym spółka rozbudowała serwis dla inwestorów giełdowych, jednej z najbardziej aktywnych grup odbiorców. Z sekcji Inwestowanie korzysta obecnie ponad 200 tys. osób miesięcznie - około 25% użytkowników portalu.

Dział dla inwestorów poszerzył się o szczegółowe profile spółek notowanych na GPW, zawierające m.in. dokładne informacje o firmach oraz ich profilu działalności, komunikaty ESPI, wyniki, rekomendacje i raporty analityków, a także wykresy kursu akcji online, prezentowane na danych dziennych lub intraday.

„Inwestorzy znajdą teraz na stronach Bankier.pl jeszcze szerszy zakres treści o rynku giełdowymi notowanych spółkach. Poza dostępem do wiadomości, wyników czy raportów, mają m.in. możliwość korzystania z alarmów e-mail i SMS o zmianie kursu akcji oraz dyskutowania o notowanych akcjach na forum dyskusyjnym” – dodaje Piotr Wąsowski, wiceprezes zarządu Bankier.pl.

Bankier.pl poszerzył także swoją ofertę informacyjną o multimedialne treści audio i video. Czytelnicy portalu zyskali możliwość oglądania programów publicystycznych TV Biznes, komentarzy walutowych analityków TMS oraz słuchania wywiadów przeprowadzanych na antenie radia TOK FM.

Bankier.pl planuje również dalszą dywersyfikację kanałów dystrybucji, zarówno w zakresie treści informacyjnych, jak i produktów finansowych. Na początku kwietnia spółka nawiązała strategiczne partnerstwo z Open Finance, firmą doradztwa finansowego posiadającą ogólnopolską sieć punktów obsługi klienta. Współpraca pozwoli portalowi na zwiększenie transakcyjności poprzez wykorzystanie możliwości sprzedaży stacjonarnej.

Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody z reklamy oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier oferuje produkty i usługi blisko 40 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 3 milionów osób miesięcznie.

Strony portalu odwiedza miesięcznie 800 tys. użytkowników miesięcznie, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową.

Bankier.pl jest jednym z niewielu na polskim rynku rentownych przedsięwzięć internetowych. W 2005 roku spółka zanotowała 0,34 mln zł zysku netto, przy przychodach na poziomie  6,21 mln zł, w porównaniu do odpowiednio 0,20 mln zł i 3,29 mln zł w  roku wcześniejszym. Od 2003 roku wyniki Spółki zwiększyły się ponad trzykrotnie.

Udziałowcami Bankier.pl S.A. są: notowany na giełdach w Warszawie i Frankfurcie bmp AG (51,12%), MCI Management (38,36%) oraz DM IDMSA (9,99%).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Bankier.pl złożył prospekt w KPWiG