Bankowe walentynki

Jacek Iskra
opublikowano: 14-02-2012, 00:00

Dzień zakochanych to od lat okazja dla producentów czekoladek, kosmetyków, biżuterii czy kwiaciarni. Coraz częściej przed 14 lutego aktywniejsze stają się instytucje finansowe

Metody nie są zbyt wysublimowane. Najbardziej popularnym sposobem walentynkowej promocji są zniżki i rabaty u wybranych partnerów banku. Płacąc kartą — kredytową bądź debetową — danego banku, możemy otrzymać zniżkę na kwiaty, u jubilera czy nawet wspólny pobyt w hotelu lub spa.

— Z roku na rok nasi klienci coraz chętniej wyciągają karty z portfeli, by skorzystać z walentynkowych rabatów. Statystyki banku wyraźnie wskazują, że w weekend poprzedzający walentynki klienci wydają średnio dwa razy więcej niż w pozostałe dni w lutym — mówi Emilia Olszewska, odpowiedzialna za program rabatowy w mBanku.

Karta w prezencie

Klientów kuszą przede wszystkim zniżki, które w tych dniach mogą sięgnąć nawet 30 proc. standardowej ceny. W tym roku z okazji walentynek klienci mBanku mogą skorzystać z rabatów na zakup prezentów m.in. w salonach Olsen, Batycki, Chocolissimo, La Passion Du VIN czy taniej zamówić kwiaty na Pocztakwiatowa.pl.

W drugiej detalicznej marce BRE Banku klienci płacący kartami MultiBanku dodatkowo mogą otrzymać zniżki na pobyt w wybranych hotelach. Z kolei w Banku Pekao można uzyskać rabaty do 20 proc. na zakup bielizny i czekoladek. Nieco inaczej walentynki wykorzystuje Bank Zachodni WBK. Z tej okazji oferuje klientom kartę przedpłaconą Visa Serce Walentynki. Jak reklamuje bank, kartę można doładować odpowiednią kwotą i podarować jako elektroniczną portmonetkę bliskiej osobie.

Nietypowy sposób na wykorzystanie dnia zakochanych do promocji znalazł francuski bank BNP Paribas. W przeddzień święta na warszawskim Dworcu Centralnym bank zorganizował otwartą wystawę zdjęć „Paris d’Amour” autorstwa francuskiego fotografa Gérarda Uféras, której motywem przewodnim jest miłość i jej społeczna manifestacja.

— Dla nas istotne są uchwycone na fotografiach Uféras emocje, takie jak miłość, radość, pasja, optymizm, z którymi jako marka BNP Paribas się identyfikujemy — mówi Katarzyna Wojniak, dyrektor BNP Paribas Banku Polska.

Monety z kryształami

Finansowe walentynki to nie tylko domena banków. Z okazji dnia zakochanych Mennica Polska oferuje zestaw dwóch monet kolekcjonerskich w kształcie połączonych ze sobą puzzli. Całość kompozycji opatrzona została nazwą „Ty i Ja. 1 dolar”. Monety to srebrne dolary Wyspy Niue (oficjalny środek płatniczy terytorium stowarzyszonego z Nową Zelandią, położonego na Pacyfiku).

Rewersy monet przedstawiają — jak opisuje bijąca monety Mennica Polska — „ptaszki siedzące na gałązkach, zwrócone do siebie dzióbkami, z czerwonym, wykonanym w tampondruku, sercem pośrodku. W miejscu oczu — zielone kryształki Swarovskiego”. Całość dostępne w etui wraz z certyfikatem autentyczności gwarantowanym przez Mennicę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Iskra

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy