Barbie zachęca dziewczynki do podbijania kosmosu

opublikowano: 21-07-2019, 22:00

Producent najpopularniejszej lalki świata i Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) ogłosiły niedawno współpracę.

Będą zachęcali dziewczynki, by zostały astronautkami, inżynierami i badaczkami kosmosu. To część globalnego projektu Barbie Dream Gap, którego celem jest działanie na rzecz wyrównywania szans i wolności w wyborze ścieżki kariery i realizacji marzeń dziewczynek na całym świecie. Współpraca Barbie z ESA ma zwrócić uwagę na to, że tylko 15 procent astronautów w czynnej służbie to kobiety, a żadna z nich nigdy jeszcze nie wylądowała na Księżycu.

Barbie stworzyła lalkę Barbie Shero na cześć Samanthy Cristoforetti — pilotki, inżyniera, astronautki, a także pierwszej Włoszki w załodze ESA. Dotychczas to jedyna europejska astronautka w czynnej służbie ESA, która została uhonorowana wyjątkową lalką zaprojektowaną na jej podobieństwo.

W ten sposób producent chce stawiać Samanthę Cristoforetti jako wzór do naśladowania dla kolejnych pokoleń dziewczynek. Zjawisko „dream gap” polega na utracie wiary we własne możliwości przez dziewczynki w bardzo wczesnym wieku (badania mówią, że dzieje się to już w wieku pięciu lat).

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala, MEDIA.CONTRUST.PL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy