Barbie zachęca dziewczynki do podbijania kosmosu

Aleksandra RogalaAleksandra Rogala
opublikowano: 2019-07-21 22:00

Producent najpopularniejszej lalki świata i Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) ogłosiły niedawno współpracę.

Będą zachęcali dziewczynki, by zostały astronautkami, inżynierami i badaczkami kosmosu. To część globalnego projektu Barbie Dream Gap, którego celem jest działanie na rzecz wyrównywania szans i wolności w wyborze ścieżki kariery i realizacji marzeń dziewczynek na całym świecie. Współpraca Barbie z ESA ma zwrócić uwagę na to, że tylko 15 procent astronautów w czynnej służbie to kobiety, a żadna z nich nigdy jeszcze nie wylądowała na Księżycu.

Barbie stworzyła lalkę Barbie Shero na cześć Samanthy Cristoforetti — pilotki, inżyniera, astronautki, a także pierwszej Włoszki w załodze ESA. Dotychczas to jedyna europejska astronautka w czynnej służbie ESA, która została uhonorowana wyjątkową lalką zaprojektowaną na jej podobieństwo.

W ten sposób producent chce stawiać Samanthę Cristoforetti jako wzór do naśladowania dla kolejnych pokoleń dziewczynek. Zjawisko „dream gap” polega na utracie wiary we własne możliwości przez dziewczynki w bardzo wczesnym wieku (badania mówią, że dzieje się to już w wieku pięciu lat).