11 bit studios na dorocznej konferencji dla inwestorów tradycyjnie podzieliło się planami.
- Najbliższe 12 miesięcy będzie niezwykle ważne. To kluczowy moment w historii 11 bit studios. Będziemy koncentrować się na wydawaniu gier, na bok odsuwając inne kwestie, np. zmiany organizacyjne czy akwizycje – mówi Przemysław Marszał, prezes spółki.
Według planu na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2023 r. premierę będzie miała gra „The Invincible”, której producentem jest notowane na NewConnect Starward Industries, a wydawcą 11 bit studios. W czwartym kwartale planowana jest premiera natomiast kolejnej gry - „The Thaumaturege” z portfolio Fool’s Theory.

W drugim półroczu premierę światową ma także mieć długo wyczekiwana mobilna wersja „Frostpunka”. 11 bit studio rozważa pozyskanie wydawcy dla tego tytułu. Spółka chce, żeby zadebiutował on m.in. na rynku chińskim w czym pomaga NetEase.
Pierwsza połowa przyszłego roku będzie natomiast obfitowała w premiery gier własnych. Do graczy trafią „Frostpunk 2” i „The Alters”. Spółka jeszcze nie zdecydowała, który z tych tytułów zadebiutuje jako pierwszy. Z pewnością “The Alters” będzie miało jednoczesną premierę na PC i konsole.
W tym samym okresie ma się też odbyć premiera ogłoszonego w środę projektu o roboczej nazwie „N” z portfolio wydawniczego. Ogłoszenie tytułu zaplanowano na trzeci kwartał tego roku.
W przyszłym roku 11 bit odkryje karty dwóch innych gier z porfolio wydawniczego o roboczych nazwach “Ava” i “Botin”.
Na konferencji przedstawiciele 11 bit studios poświęcili bardzo mało czasu projektowi P8, który wcześniej był problematyczny. Ujawnienie szczegółów gry planowane jest na przyszły rok.
- Jakiś czas temu mieliśmy z P8 duże problemy, ale sytuacja mocno się poprawiła. Za kilka tygodni będziemy prowadzić pierwsze testy – to kolejny kamień milowy. Są postępy i widzimy, że wszystko idzie do przodu. Skupiamy się teraz na oknach premier i dlatego trochę przesuwamy informacje o innych grach. Ta gra jest opóźniona, ale mieści się w oknie programu motywacyjnego – tłumaczył Przemysław Marszał.
Program motywacyjny 11 bit studios zakłada osiągnięcie 656 mln zł łącznych przychodów w latach 2021-25, co umożliwi uprawnionym osobom objęcie 37,5 tys. warrantów. Z kolei wypracowanie przez spółkę co najmniej 328 mln zł zysku brutto ma uwolnić pulę kolejnych 87,5 tys. warrantów.
- Cele finansowe uważamy możliwe do zrealizowana choć inflacja wpływa na stronę kosztową - powiedział dyrektor finansowy Martin Balawajder.