PCF Group, notowany na warszawskiej giełdzie producent gier, podpisał z Microsoft Corporation umowę produkcyjno-wydawniczą, na mocy której ma wyprodukować i dostarczyć gigantowi z Redmont grę z segmentu AAA o nazwie kodowej „Maverick”.
Produkcja gry będzie realizowana przez spółkę w modelu pracy na zlecenie tzw. „work-for-hire”, w oparciu o prawa własności intelektualnej Microsoftu, który będzie wydawcą tytułu. Gra będzie finansowana w całości przez wydawcę w miarę realizacji przez spółkę kluczowych etapów produkcji gry.
Łączny budżet wydawcy przeznaczony na produkcję gry przez PCF Group wynosi od 30 do 50 mln USD.
PCF Group nie zdradza harmonogramu kamieni milowych. Poinformowało jednak, że kontrakt będzie miał pozytywny wpływ na przychody dewelopera już w tym roku.
Umowa z Microsoftem uzupełni portfolio gier tworzonych w modelu work for hire. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Take Two Interactive zdecydowało się o wycofaniu z umowy na umowy produkcyjno-wydawniczej z PCF Group na grę o roboczej nazwie “Dagger”, nad którą studio pracowało od dwóch lat. To postawiło polską spółkę w trudnej sytuacji - nie dość, że utraciło jedno ze znaczących źródeł przychodów to musiało znaleźć finansowanie na dokończenie tytułu.
Spółka przeformułowała strategię w kierunku selfpublishingu, zdecydowała się zwiększyć finansowanie długiem i przeprowadzić emisję akcji. Praktycznie całość ostatniej emisji objął południowokoreński gigant - Krafton, który po podwyższeniu kapitału będzie miał około 10 proc. akcji spółki.