Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz obiecała zgłosić w lipcu do Rządowego Centrum Legislacji projekt nowelizacji ustawy o samorządzie gminnym. Pomysł polega na przekazaniu samorządowi lokalnemu - w tym przypadku Radzie Warszawy - wyłącznego prawa do ustalania zasad ustawiania reklam w granicach administracyjnych miasta (także na terenach prywatnych). Takie reguły obowiązują np. w Wiedniu, Berlinie i Paryżu, dzięki czemu nie ma tam reklamowej samowolki.
Decydenci będą jednak musieli stawić czoła gigantycznemu lobby firm reklamowych. - Zakazywaniem niczego nie da się rozwiązać. Należy usiąść z branżą reklamową do rozmów i stworzyć koncepcję reklamy w mieście, upiera się prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej Lech Kaczoń.
Branża wysuwa najczęściej argument: zakaz reklam na prywatnej działce to
ograniczenie prawa własności. Na Zachodzie prawo własności gruntu nie jest
jednak tożsame z dowolnością dysponowania nim, pisze "Życie Warszawy". W
zadbanych francuskich miastach (np. w Lyonie i Bordeaux) po prostu nie można
stawiać billboardów w centrach miast - niezależnie od tego, czy działka jest
publiczna, czy prywatna.