BeSoft zyskał na e-platformie dla budowlanki. W planach ekspansja i giełda

ANB
opublikowano: 2023-08-08 20:00

Przychody BeSoftu w pierwszym półroczu 2023 r. przekroczyły 100 mln zł. W niedalekiej przyszłości spółka chciałaby uruchomić przedstawicielstwo w Ukrainie i wejść na giełdę

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie działania spółki zwiększyły jej wyniki finansowe
  • jaką strategię wyjścia z biznesem poza kraj obrał BeSoft
  • jaki jest potencjał do rozwoju cyfrowych rozwiązań na polskim rynku budowlanym
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przejęcie przez BeSoft spółki Polska Dystrybucja Budowlana oraz koncentracja na rozwoju platformy transakcyjnej dla firm z branży budowlanej - Budio.pl, przełożyły się na wzrost liczby klientów i poziomu przychodów. Liczba klientów w pierwszym półroczu 2023 r., czyli po akwizycji i debiucie rynkowym platformy, podwoiła się - obecnie z usług platformy korzysta blisko 1,3 tys. krajowych hurtowni budowlanych. W efekcie przychody netto BeSoftu w pierwszym półroczu 2023 r. wyniosły blisko 102 mln zł.

Rozwój platformy transakcyjnej Budio

Michał Prałat, prezes spółki BeSoft, zaznacza, że wyniki finansowe stanowią bezpośrednie odzwierciedlenie aktywności sprzedażowej platformy, a rekordowe przychody netto ze sprzedaży zostały wypracowane pomimo spadków na rynku. Liczy, że dalszy rozwój platformy przyniesie jeszcze lepsze wyniki.

Platforma Budio.pl udostępnia użytkownikom rozwiązania technologiczne i logistyczne wspierające wymianę handlową i nawiązywanie relacji pomiędzy podmiotami z branży.

- W Polsce istnieje ok. 15 tys. lokalnych punktów sprzedaży materiałów budowlanych. Rynek jest więc bardzo rozdrobniony, co stwarza duży potencjał dla rozwoju cyfrowych rozwiązań, które oferują szeroki asortyment produktów w jednym miejscu. Po pozytywnych doświadczeniach związanych z budowlaną platformą transakcyjną Budio.pl, która skupia coraz większą liczbę użytkowników, dostrzegamy w branży budowlanej szerokie perspektywy dla cyfrowego rozwoju i w konsekwencji chcemy stać się jego liderem – powiedział Rafał Gabler, wiceprezes Budio.pl, cytowany w komunikacie spółki.

Zagraniczne plany firmy BeSoft

Platforma Budio.pl powstała jako odpowiedź na cyfrową lukę w branży. Właściciele chcą, by z czasem przekształciła się w „wyspecjalizowany marketplace i hub dla polskich przedsiębiorstw, które planują rozwój handlu m.in. na rynkach zagranicznych”. BeSoft ma w planach przeprowadzenie testów dla platformy na rynkach szwedzkim i niemieckim. Firma ze swoją platformą jest już aktywna w Ukrainie, gdzie ma ok. 400 klientów - tamtejszych hurtowni.

411 mld USDNa taką kwotę Bank Światowy szacował już w marcu 2023 r. koszt odbudowy Ukrainy ze zniszczeń wojennych.

BeSoft w związku z planami rozwoju swojej e-platformy i biznesu rozważa możliwość poszukiwania zewnętrznego kapitału poprzez współpracę z inwestorem strategicznym lub wejście na giełdę.