Bez internetu ani rusz

Mirosław KonkelMirosław Konkel
opublikowano: 2015-12-28 15:27

Klienci wykazują coraz mniejszą tolerancję dla firm zaniedbujących cyfrowe kanały komunikacji.

Dostęp do internetu ma 80 proc. polskich przedsiębiorstw, co oznacza wzrost o 7 pkt. proc. w porównaniu z końcem 2014 r. — wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Indicator na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). Większość użytkowników biznesowych łączy się z siecią stacjonarnie (72 proc. ogółu przedsiębiorstw korzystających z internetu).

Najczęstszymi powodami użytkowania internetu mobilnego są: potrzeba korzystania z sieci poza siedzibą firmy (51 proc.) i atrakcyjniejsza oferta w stosunku do usługi stacjonarnej (47 proc.). Niektórzy badani szczególnie chwalą dostęp dostarczany za pomocą światłowodu, co gwarantuje dużą przepustowość i niezawodność.

— W przyszłym roku kwestia dostępności internetu wysunie się na pierwszy plan. Wynika to m.in. z rosnącej popularności urządzeń mobilnych i połączonych z siecią — mówi Krzysztof Rachwalski, dyrektor regionalny Veeam Software na rynkach Europy Wschodniej.

Jego zdaniem, przedsiębiorstwa powinny korzystać z jak najszybszego i stabilnego internetu, bo wymagają tego klienci, którzy wykazują się coraz mniejszą tolerancją wobec firm zaniedbujących cyfrowe kanały sprzedaży i obsługi.

— Żadne przedsiębiorstwa, nawet najmniejsze, nie mogą sobie pozwolić na przerwy w działalności. Wystarczy kilkugodzinny brak dostępu do ich internetowej platformy, by stracić wiarygodność w oczach konsumentów i inwestorów — uważa Krzysztof Rachwalski.

Dlaczego co piąta firma nie ma strony www? Według raportu „Mikro i małe firmy w internecie 2015”, przygotowanego przez nazwa.pl, ponad połowa przedsiębiorców argumentuje to brakiem czasu na jej stworzenie, a ponad jedna trzecia obawia się wysokich kosztów związanych z jej uruchomieniem. Równie częstym wytłumaczeniem jest brak wiedzy na temat wykonania witryny. 

Większość respondentów zdaje sobie jednak sprawę, że własna strona zapewnia łatwiejszy kontakt z kontrahentami (65 proc.) i wzrost wiarygodności przedsiębiorstwa (63 proc.).