Bez pieniędzy idą po Netię

Magdalena Wierzchowska,Katarzyna Latek
opublikowano: 15-12-2008, 06:41

Novator nie powinien mieć kłopotu ze  sprzedażą akcji Netii. Problem jednak mogą mieć kupujący. Z pieniędzmi.

Kilka dni temu pisaliśmy, że NFI Magna Polonia, przejmująca właśnie giełdowego Mediatela, chciałaby kupić kilkukrotnie większą Netię — a przynajmniej sprzedawany przez islandzkiego Novatora ponad 31-procentowy pakiet w spółce kierowanej przez Mirosława Godlewskiego. NFI zamierza sprzedać akcje nowej emisji arabskim funduszom inwestycyjnym i w ten sposób pozyskać kapitał. Okazuje się, że są kolejni chętni, m.in. MNI, giełdowy operator telekomunikacyjny.

— Zgłaszają się do nas fundusze private equity, wcześniej indagowane przez MNI i Mediatel o możliwość pomocy w sfinansowaniu projektu — mówi źródło zbliżone do islandzkiego inwestora.

Novator nie komentuje spekulacji o planach sprzedaży aktywów w Polsce.

Kolejnym graczem zainteresowanym przejęciem udziałów w Netii jest Crowley Data Poland, który również myśli o kupnie od Novatora P4, operatora sieci Play. Operator, który chce przyciągnąć do Polski kapitał z funduszy rządowych z Kataru i Emiratów Arabskich, od kilku miesięcy rozgląda się po naszym rynku.
— Zarówno Netia, jak i P4 to ciekawe spółki. Ale nie komentujemy żadnych konkretnych transakcji — mówi George Crowley, właściciel Crowely Group.

Analitycy giełdowi podpowiadają, że Netia to ciekawa spółka, która coraz lepiej radzi sobie na rynku i obecny moment może być dobrą okazją do zakupu po stosunkowo niskiej cenie. Problemem w kupnie Netii może być stosunkowo niewielki pakiet akcji, który sprzedaje fundusz Novator. 30 proc. nie daje wpływu na spółkę inwestorowi strategicznemu.

Jakie scenariusze mogą być zrealizowane na krajowym rynku telekomunikacyjnym w związku z zainteresowaniem zakupem udziałów w Netii dowiesz się z poniedziałkowego "Pulsu Biznesu".

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska,Katarzyna Latek

Polecane