BGK pożądanym i docenianym pracodawcą

  • Materiał partnera
opublikowano: 15-12-2020, 10:08

Wywiad z Jolantą Wiewiórą, dyrektor zarządzającą Pionem HR i Komunikacji Banku Gospodarstwa Krajowego

Po raz kolejny otrzymaliście Państwo tytuł Solidnego Pracodawcy Roku. Zacznijmy może od wyjaśnienia – dlaczego warto być dobrym pracodawcą?

Warto być dobrym pracodawcą, ponieważ to pracownicy tworzą firmę. Widzieliśmy to szczególnie wyraźnie, kiedy z powodu pandemii musieliśmy przejść w tryb pracy zdalnej. Odnaleźliśmy się w nowej sytuacji właśnie dzięki zaangażowaniu, profesjonalizmowi i partnerskiej współpracy naszych pracowników. Dla nich chcemy być dobrym pracodawcą i tworzyć jak najlepsze warunki do działania. To po prostu się opłaca.

Jolanta Wiewióra
Jolanta Wiewióra

Pandemia dla wszystkich była zaskoczeniem, część firm odnalazła się w nowej rzeczywistości bardzo szybko - jak wyglądało to w Państwa przypadku?

Rzeczywiście, pandemia wszystkich nas zaskoczyła i postawiła przed nami liczne wyzwania. Musieliśmy szybko dostosować się do zmienionych okoliczności. Oczywiście, oswojenie się z nową sytuacją i przeniesienie procesów w przestrzeń cyfrową wymagało czasu, jednak dziś z dumą mogę powiedzieć, że daliśmy radę. Nasz bank nie tylko musiał poradzić sobie organizacyjnie z przejściem w tryb pracy zdalnej. Ze względu na rolę, jaką pełnimy w gospodarce, musieliśmy w szybkim tempie przygotować i wdrożyć rozwiązania pomocowe dla przedsiębiorców. Dzięki współdziałaniu i zaangażowaniu poradziliśmy sobie z jednym i drugim zadaniem.

Wprowadziliśmy specjalne narzędzie, dzięki któremu zdalnie prowadzimy rekrutacje. Codzienna komunikacja w organizacji przebiega bardzo sprawnie, mimo tego, że większość z nas wciąż pracuje zdalnie. Jesteśmy w stanie omawiać sprawy zawodowe i rozwiązywać problemy. Robimy też wspólne, wirtualne przerwy na kawę. Mimo przejścia w tryb pracy zdalnej, staramy się utrzymywać rutynę dnia. Aby wesprzeć pracowników, stworzyliśmy w intranecie zakładkę zawierającą porady, jak radzić sobie w tej wyjątkowej sytuacji. Wysyłamy pracownikom regularny newsletter informujący o aktualnej sytuacji epidemicznej w kraju i na świecie oraz o wpływie koronawirusa na gospodarkę. Na bieżąco informujemy też o wszelkich zmianach w funkcjonowaniu organizacji w związku z COVID-19.

Czy widzicie Państwo w całej tej sytuacji jakieś plusy?

Trudności warto traktować jako wyzwania. W tym niełatwym czasie pracownicy BGK po raz kolejny dowiedli, że potrafią pracować z zaangażowaniem i wzajemnie się wspierać. Dziś z pewnością jesteśmy bardziej elastyczni w stosowaniu rozwiązań, znamy też więcej narzędzi, np. do komunikacji zdalnej.

Pandemia nadal nam doskwiera i dużo zmienia. Jak jest w Państwa przypadku ?

Dużą zmianą dla naszej organizacji jest przeprowadzka warszawskiej centrali do nowej, tymczasowej siedziby, spowodowanej remontem dotychczasowego budynku. To nie tylko spore przedsięwzięcie logistyczne, ale też zmiana dla kultury organizacyjnej, ponieważ wielu z nas po raz pierwszy będzie miało okazję pracować w przestrzeni otwartego biura. Bogatsi o doświadczenia z ostatnich miesięcy zwiększamy też możliwość korzystania pracy zdalnej. Dziś jednak najważniejsze jest dla nas wspieranie przedsiębiorców dotkniętych gospodarczymi skutkami pandemii. Przejawia się to między innymi we wsparciu budowy szpitala tymczasowego w Siedlcach. Przygotowaliśmy kompleksowy pakiet pomocowy dla firm dotkniętych skutkami koronawirusa, jest to system dopłat i gwarancji kredytowych, pożyczki, wsparcie z wykorzystaniem środków unijnych. Jako polski bank rozwoju odgrywamy na rynku finansowym szczególną rolę. Realizacja naszej misji – wspierania społeczno-gospodarczego rozwoju Polski jest teraz wyjątkowo istotna.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane