Biedronka nie pójdzie w przemysłówkę

opublikowano: 18-03-2014, 00:00

Jeronimo Martins ma w Polsce kilka outletów z artykułami przemysłowymi, ale podkreśla, że to tylko tymczasowe rozwiązanie.

Właściciele sklepów przemysłowych mogą odetchnąć z ulgą — portugalskie Jeronimo Martins, czyli największy gracz na polskim rynku handlowym, nie zamierza wchodzić na ich rynek. Jeszcze w ubiegłym tygodniu nie było to jasne, bo lokalny serwis „eOstrołęka” — a za nim ogólnopolskie branżowe serwisy o handlu — pisał o uruchomieniu przez grupę dyskontów z artykułami niespożywczymipod szyldem Towaroteka.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

Okazuje się jednak, że Jeronimo Martins — obok sklepów spożywczych otwierające m.in. drogerie Hebe — sieci z artykułami przemysłowymi tworzyć nie będzie. Po prostu wykorzystuje w ten sposób ostatnie dni obowiązywania umów najmu. „Placówki pod szyldem Towaroteka nie stanowią odrębnej sieci sklepów. Są to rozwiązania, które stosujemy już od 2008 r., korzystające z koncepcji outletu i uruchamiane w okresie, w którym dysponujemy jeszcze prawem do nieruchomości — na przykład po zamknięciu lub przeniesieniu sklepu sieci Biedronka” — informuje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

W Towarotekach sprzedawane są resztki po przemysłowych ofertach specjalnych w sklepach Biedronki.

„Czasem takie artykuły są oferowane np. w ramach specjalnych namiotów przy sklepach, a tam, gdzie mamy taką możliwość, wykorzystujemy nieruchomość do momentu, kiedy umowa, dająca nam prawo do dysponowania powierzchnią, wygasa” — tłumaczy biuro prasowe koncernu. Jeronimo Martins informuje, że dziś w całym kraju działają zaledwie trzy tego typu placówki — w Ostrołęce, Gdyni i Gdańsku.

„Nie planujemy dalszego rozwoju tego konceptu jako niezależnych sklepów” — podkreśla portugalski koncern.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane