Biedronka szybuje na 500+

Portugalska sieć w pierwszym kwartale poprawiła sprzedaż o prawie 10 proc. mimo braku efektu Wielkanocy. Wszystko dzięki grubszym portfelom polskich rodzin.

Największa sieć handlowa na polskim rynku ciągle rośnie w imponującym tempie. W pierwszym kwartale tego roku jej sprzedaż sięgnęła 2,53 mld EUR (10,8 mld zł) i w polskiej walucie była o 9,7 proc. większa niż rok wcześniej, choć teraz wyniku pierwszego kwartału nie podbiła sprzedaż przed świętami wielkanocnymi. Z wyłączeniem nowych sklepów, otworzonych w ciągu ubiegłego roku, przychody Biedronki skoczyły o 8,4 proc. Na koniec marca w sieci działało 2729 sklepów, o 11 więcej niż na początku roku.

Zobacz więcej

Biedronka fot. Bloomberg

- Biedronka, mocno skoncentrowana na sprzedaży, nadal pozytywnie zaskakuje klientów, a jej stała oferta ewoluuje, by dostosować się do preferencji konsumentów. Skupienie na wzroście, połączone z dyscypliną kosztową, zaowocowało silną poprawą wyniku EBITDA grupy (z wyłączeniem inwestycji w kolumbijską sieć Ara i drogerie Hebe), mimo presji inflacyjnej i negatywnego efektu kalendarzowego - mówi Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

Biedronka wypracowała też wyższe marże i miała wyższy zysk niż rok wcześniej. Wynik EBITDA poprawił się o 13 proc. i wyniósł 171 mln EUR, czyli 730 mln zł. W komunikacie, dołączonym do wyników kwartalnych, Jeronimo Martins podkreśla, że w Polsce sieci sprzyjały warunki rynkowe, a zwłaszcza to, że konsumpcja rośnie dzięki efektowi programu 500+.

Druga polska sieć Jeronimo Martins, czyli drogeryjne Hebe, także zaliczyła udany kwartał. Sprzedaż wzrosła o prawie jedną trzecią, do 36 mln EUR, czyli ponad 150 mln zł. W pierwszym kwartale Hebe otworzyło 24 sklepy i ma ich teraz 159. Ciągle przynosi jednak straty - w pierwszym kwartale sięgnęły one około 17 mln zł.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Biedronka szybuje na 500+