Bildex z Polski idzie w świat

opublikowano: 12-02-2020, 22:00

Rosyjska spółka ma 10 proc. polskiego rynku i chce podwoić sprzedaż. Pomogą thyssenkrupp, Ravago i… koronawirus.

Rosyjskim producentom nie jest w Polsce łatwo. Wie coś o tym Michał Pietraszek, prezes i współwłaściciel Bildex Europe, spółki dystrybucyjnej rosyjskiego producenta paneli aluminiowych, która ruszyła pod koniec 2017 r.

— Na początku działalności często toczyliśmy batalie z potencjalnym klientami, którym nie podobało się pochodzenie naszych produktów. Od razu jednak wyrobiliśmy certyfikat Instytutu Techniki Budowlanej i dziś współpracujemy z dwoma renomowanymi partnerami: thyssenkrupp Materials i Ravago. To z nimi idziemy do klientów — mówi Michał Pietraszek.

Jego zdaniem atutem Bildeksu jest też czas dostawy — gwarantuje ją w cztery tygodnie. Z fabryki w Furmanowie w obwodzie Iwanowskim, położonym na wschód od Moskwy, a oddalonej od Warszawy o ponad 1600 km, towar dojeżdża do magazynu w pięć dni. Rosyjski zakład produkuje rocznie 3,5 mln m kw. paneli i większość sprzedaje na lokalnym rynku. W Polsce w 2018 r., pierwszym pełnym roku działalności, Bildex Polska sprzedała 40 tys. m kw. paneli, w ubiegłym prawie 130 tys.

— W tym roku planujemy sprzedać 300 tys. m kw. — mówi Michał Pietraszek, który cały rynek w Polsce szacuje na 700 tys. m kw.

Bildex Europe miał w 2018 r. 3,7 mln zł przychodów wobec 413 tys. zł w 2017 r., a strata netto firmy sięgnęła 243,9 tys. zł (rok wcześniej wyniosła 108,9 tys. zł). Prezes wyjaśnia, że wiąże się to z terminami płatności, które np. w Hiszpanii wynoszą 60 dni. Ponieważ nad Wisłą nie ma producenta paneli aluminiowych, działają tu dystrybutorzy i producenci z całego świata, w tym niemiecki Alucobond, hiszpański Stacbond czy firmy tureckie. Bildex lokuje w Polsce około 70 proc. sprzedaży, reszta jedzie za granicę.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Od ubiegłego roku weszliśmy m.in. do Norwegii, gdzie współpracujemy z Alunorem, najstarszą w tym kraju firmą zajmującą się elementami aluminiowymi. Dzięki współpracy z thyssenkruppem zaczęliśmy sprzedaż w Hiszpanii. Była to ryzykowna decyzja, bo działa tam dwóch lokalnych producentów, ale na razie udaje nam się tam konkurować. Dzięki Ravago pojawiliśmy się na Słowacji i w Czechach. Jesteśmy też w Chorwacji i na Litwie, a zaczynamy działać we Włoszech. Rozpoczęliśmy też spotkania z dystrybutorami w Danii i Szwecji — mówi prezes Bildeksu.

Polski menedżer upatruje szansy na większą sprzedaż w zachwianiu dostaw z Chin związanym z epidemią koronawirusa.

— Zajmujemy się głównie dostawą materiałów wykorzystywanych do fasad budynków, a panele do fasad są sprowadzane głównie z Chin. Chińczycy nie konkurują w materiałach fasadowych, bo tu liczy się czas dostawy, a transport morski wydłuża go do kilku miesięcy, natomiast panele reklamowe zamawia się na 3-4 miesiące naprzód. Ze względu na związane z epidemią wstrzymanie dostaw z Chin pojawiło się jednak zainteresowanie naszą ofertą materiałów reklamowych i prowadzimy pierwsze rozmowy — mówi Michał Pietraszek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane