Biuro na wyciągnięcie ręki

Im lepszej jakości sprzęt zapewnia firma, tym pracownik jest bardziej wydajny i zrelaksowany

W domu korzystamy z nowocześniejszych technologii niż w pracy – uważa 36 proc. uczestników badania „SME Modern IT Research”, przeprowadzonego przez Ipsos MORI dla Microsoftu. 43 proc. jest zdania, że ich pracodawca niewystarczająco inwestuje w firmowe IT. Spośród ankietowanych, którzy mówią o przestarzałych rozwiązaniach IT, większość (63 proc.) wskazuje na komputery mające od pięciu do dziesięciu lat. Ale uwaga! Aż 59 proc. osób w tej grupie narzeka na to, że nie ma służbowego smartfona czy tabletu, a 40 proc. – na brak zdalnego dostępu do firmowych dokumentów. Tymczasem – według 66 proc. respondentów w Europie i 72 proc. w Polsce – właśnie gadżety przenośne to istotne wsparcie dla efektywnej pracy.

Biznesowa konieczność

Spółki, a zwłaszcza działy IT niechętnym okiem patrzą na tzw. konsumeryzację IT, czyli używanie prywatnych urządzeń do załatwiania spraw służbowych. Powód jest oczywisty: obawa o wrażliwe dane firmy. Czy pracownicy mają jednak inne wyjście?
– Wielu pracowników zmuszonych jest wykorzystywać prywatne smartfony czy tablety, gdyż sprzęt dostarczany przez firmy nie spełnia ich oczekiwań i nie jest w kompatybilny z elementami środowiska teleinformatycznego przedsiębiorstwa. Za pośrednictwem służbowych urządzeń nie mają chociażby stałego dostępu do poczty elektronicznej – wskazuje Marcin Babiak, prezes spółki Komputronik Biznes.
50 proc. ogółu respondentów twierdzi, że rozwiązania informatyczne, zwłaszcza z kategorii mobile, pomogłyby ich przedsiębiorstwu w zwiększeniu konkurencyjności na rynku. Upatrują w tym takich korzyści jak: lepsza obsługa klienta (43 proc.), zwiększona efektywność pracy (38 proc.), sprawniejsza współpraca w zespole i wyższa satysfakcja klienta (po 36 proc.).

Latający menedżer

Według międzynarodowego badania „Tablet Troubles”, przeprowadzonego na zlecenie firmy Panasonic, trzy czwarte zatrudnionych korzysta ze służbowego tabletu podczas podróży. Ponad 60 proc. zabiera go do domu, by dokończyć pracę. Co równie ciekawe, prawie połowa ankietowanych z urządzeniem firmowym nie rozstaje się również na urlopie.

- Dobrej jakości sprzęt przenośny staje się tym ważniejszy, im częściej podróżujemy i wykonujemy swoje obowiązki zawodowe zdalnie. Tradycyjne laptopy i akcesoria sporo ważą i zajmują dużo miejsca w walizkach. W efekcie – spowalniają nas – podkreśla Sławomir Stanik, generalny Asus Polska.

Mobilność jest niezwykle ważna szczególnie na kierowniczych stanowiskach. Szefowie bowiem muszą szybko reagować na wszelkie sygnały i błyskawicznie podejmować decyzje bez względu na to, gdzie się w danym momencie znajdują.
- Codzienna praca menedżerów to wiele spotkań z klientami i kontrahentami, a co za tym idzie – nieustanne wojaże. Aby mogli w pełni sprostać wszystkim wymogom, napiętym terminom, ważne jest odpowiednie wyposażenie, które pozwoli im na bieżąco śledzić informacje rynkowe i być w stałym kontakcie ze współpracownikami i partnerami biznesowymi – tłumaczy Marcin Babiak.

Najważniejsze parametry

Ale nie chodzi tylko o gabaryty i wagę. Sprzęt menedżera musi być także wydajny. Oznacza to, że bez mocnego procesora i wystarczającej pamięci operacyjnej RAM się nie obejdzie. Podobnie jak bez baterii, która zapewni jak najdłuższą pracę produktu bez konieczności podłączania zewnętrznego źródła zasilania. Kolejny wymóg to solidna, odporna na wstrząsy i obudowa urządzenia chronić (w środku są tzw. wrażliwe dane). I jeszcze jedno – nie wolno lekceważyć jakości wyświetlanego obrazu i samej matrycy.

– Podstawą jest format HD i technologia IPS umożliwiająca odczyt treści z ekranu urządzenia nawet pod dużym kątem. Do tego należy dodać odpowiednio wysoką jasność ekranu, co pomaga odczytać treść nawet przy bardzo mocnym świetle słonecznym – zaznacza dyrektor Stanik.

Według Komputronika Biznes, jednym z najlepszych rozwiązań, które spełniają wymagania menedżerów, są wydajne tablety o rozsądnej przekątnej, wysokiej rozdzielczości, solidnym zapasie mocy obliczeniowej, łączności 3G/LTE/WiFi oraz baterii pozwalającej na długotrwałą pracę. Dzięki takiemu wyposażeniu pracownik będzie mógł efektywnie wypełniać swoje obowiązki, reagować na wszelkie zmiany na rynku i odpowiednio szybko podejmować decyzje podczas spotkań i w podróży.

Powinność pracodawcy:

Skoro od technologii mobilnych zależy wydajność specjalistów i menedżerów, a prywatne gadżety są w biznesie niemile widziane, firma powinna wyposażyć personel w odpowiedni sprzęt – mówi Marcin Babiak, prezes spółki Komputronik Biznes.

Fot. iStock
Zobacz więcej

Fot. iStock

Gepardy korzystają najwięcej

Raport The Boston Consulting Group dotyczący małych i średnich firm w Polsce potwierdza znaczenie IT w rozwoju biznesu. Przychody tzw. technologicznych gepardów, czyli firm inwestujących w nowe rozwiązania: urządzenia, usługi i np. mobilne aplikacje dla klientów rosły w latach 2011-13 o 21 pkt proc. szybciej niż żółwie, czyli przedsiębiorstwa używające podstawowych narzędzi IT. Gepardy tworzyły też o 9 proc. więcej miejsc pracy.

 

Co mówią liczby

44 proc. - taki odsetek telefonów w Polsce to smartfony. W 2013 r. ten wskaźnik wynosił 33 proc.

7 proc. - taki odsetek Polaków nie wie, że ich telefon to smartfon. W 2013 r. ten wskaźnik wynosił 42 proc., a w 2012 – 64 proc.

63 proc. - taki odsetek posiadaczy smartfonów nawiązuje za ich pomocą połączenia Wi-Fi w miejscach publicznych.

77 proc. - taki odsetek użytkowników smartfonów łączy się za ich pomocą z internetem.

56 proc. korzysta z przestarzałego systemu operacyjnego. 47 proc. narzeka na brak aplikacji mobilnych, zaś 38 proc. – na nieobecność przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych.

66 proc. pracowników małych i średnich firm w Europie, a 72 proc. w Polsce postrzega urządzenia mobilne jako istotne wsparcie dla efektywnej pracy – wynika  badań przeprowadzonych przez jednego z dużych producentów oprogramowania wśród wynika, że aż. Dla niemal dwóch trzecich wykorzystanie nowoczesnych technologii jest natomiast kluczowym warunkiem rozwoju firmy.


Nie pozostawia wątpliwości, jak ważne jest zaopatrzenie pracowników w odpowiedni sprzęt. Tymczasem okazuje się, że wielu z nich zmuszonych jest wykorzystywać prywatne urządzenia, gdyż te dostarczane przez pracodawców nie spełniają oczekiwań i nie są w pełni kompatybilne z wymogami, jakie stawia środowisko pracy, jak chociażby stały dostęp do poczty elektronicznej.

Mobilność oraz pełna dyspozycyjność jest niezwykle istotna, zwłaszcza na kierowniczych stanowiskach. Managerowie muszą szybko reagować na wszelkie sygnały i w efekcie błyskawicznie podejmować decyzje. Ich codzienna praca to szereg spotkań z klientami i kontrahentami, a co za tym idzie, nieustanne podróże. Aby mogli w pełni sprostać wszystkim wymaganiom i napiętym terminom, ważne jest zadbanie o odpowiednie wyposażenie, które pozwoli im na bieżąco śledzić informacje rynkowe i być w stałym kontakcie ze współpracownikami oraz klientami.

W biegu: Współczesny menedżer oczekuje, że będzie pracował na urządzeniach w pełni mobilnych, o niewielkich gabarytach i wadze, które pozwolą na długotrwałą pracę w podróży i podczas spotkań – mówi Marcin Babiak, prezes spółki Komputronik Biznes.

Z naszej perspektywy jednym z najlepszych rozwiązań, które spełniają takie wymagania, są wydajne tablety o wystarczająco dobrych parametrach. Oczekiwania kadry zarządzającej to przede wszystkim możliwość pracy na tablecie o rozsądnej przekątnej, wysokiej rozdzielczości, solidnym zapasie mocy obliczeniowej, łączności 3G/LTE/WiFi oraz baterii pozwalającej na długotrwałą pracę. Dzięki takiemu wyposażeniu pracownik będzie mógł efektywnie wypełniać swoje obowiązki, reagować na wszelkie zmiany na rynku i odpowiednio szybko podejmować decyzje nawet poza biurem, podczas spotkań czy w podróży.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Biuro na wyciągnięcie ręki