Pobyt w spa nie kojarzy się już wyłącznie z walentynkową atrakcją dla zakochanych czy weekendowym wypadem przyjaciółek. Z takiej formy relaksu coraz chętniej korzystają także klienci biznesowi.



— To widoczna tendencja ostatnich lat. Dbając o zdrowie pracowników, firmy łączą szkolenia z relaksem i regeneracją. Coraz częściej organizują także wyjazdy motywacyjne do salonów spa — mówi Małgorzata Przydacka, ekspert Studia Odnowy Biologicznej Manor House SPA w Chlewiskach koło Szydłowca w województwie mazowieckim.
Ukojenie zmysłów
O otwartości spa i instytutów odnowy biologicznej na klientów biznesowych świadczy choćby ich rozkład i wyposażenie. Yonelle Zwolińska Beauty Institute w Warszawie ma własną salę konferencyjną, w której organizowane są imprezy firmowe, szkolenia i kameralne konferencje. W warszawskim Salonie Ce-Ce’ Beauty Clinic takie spotkania odbywają się natomiast na przestronnym tarasie (100 mkw.).
— Dużą popularnością cieszą się także spotkania integracyjne. Zapewniamy pełną obsługę wszystkich imprez. Przygotowujemy catering, oprawę muzyczną i specjalną ofertę zabiegów. Z naszego spa może korzystać nawet 15 osób tym samym czasie — opowiada Marta Jaskulska, menedżer Salonu Ce-Ce’ Beauty Clinic. Klienci biznesowi chętnie odwiedzają także Klekotki Sento Spa w Hotelu Młyn Klekotki na Mazurach.
— Hotel jest położony wśród liściastych lasów, co sprzyja wspólnej pracy. Bardzo często gościmy zarządy i rady nadzorcze firm, które potrzebują skupienia i dyskrecji przed podejmowaniem ważnych decyzji — tłumaczy Zbigniew Tyszko, dyrektor Hotelu Młyn Klekotki.
Specjalnością Klekotki Sento Spa są masaże i rytuały inspirowane kulturą Dalekiego Wschodu, a zwłaszcza Japonii. W ofercie są również tradycyjne zabiegi powszechnie znane i cenione od lat, takie jak masaż gorącymi kamieniami czy masaż czekoladowy. Instytut Yonelle oferuje natomiast zabiegi kosmetyczne twarzy, szyi i dekoltu.
— Specjalizujemy się w odmładzaniu kobiet dojrzałych. Nasze bestsellery to mikronakłuwanie skóry mezorollerem DMN oraz liftingujące masaże twarzy. Proponujemy również kompleksową pielęgnację ciała, dłoni i stóp oraz włosów w kameralnym studiu fryzjerskim — zachęca Katarzyna Tekień-Dźwierżyńska, dyrektor marketingu Yonelle Zwolińska Beauty Institute. Z kolei goście salonu wellness & spa w Hotelu Warszawianka w Jachrance mogą skorzystać m.in. z kąpieli z hydromasażem, prysznica vichy, maski na ciało w kapsule parowej, masaży orientalnych (m.in. tajskiego, balijskiego, filipińskiego, hawajskiego) manicure, pedicure oraz sauny tureckiej. — Wszystkie zabiegi wykonujemy, używając naturalnych i ekologicznych kosmetyków — zaznacza Izabela Zwolak, welless & spa menedżer w Hotelu Warszawianka.
Sezonowe okazje
W zależności od pory roku salony opracowują oferty promocyjne. Na tegoroczny sezon jesienny w Klekotki Sento Spa przygotowano m.in. pakiety pielęgnujące, regenerujące i energetyzujące. Większość jest objęta rabatem od 10 nawet do 40 proc. Natomiast Studio Odnowy Biologicznej Manor House proponuje codziennie inny zabieg z 40-proc. zniżką.
— Standardowe ceny różnią się w zależności od czasu zabiegu i preparatów użytych do jego wykonania, np. masaże kosztują od 60 do 240 zł, kąpiele od 110 do 190 zł, zabiegi pielęg- nacyjne na ciało od 220 zł do 450 zł, zabiegi na twarz od 80 zł do 490 zł, a zabiegi na włosy od 160 do 250 zł — wyjaśnia Małgorzata Przydacka. Promocje opracowane przez warszawską Belwederska Clinic, która oferuje zabiegi z kosmetologii, medycyny estetycznej, a wkrótce także z chirurgii plastycznej, dotyczą zabiegów usuwających rozmaite problemy skórne. Hasłem przewodnim września jest nawilżanie.
— Do końca tego miesiąca wszystkie zabiegi promocyjne objęte są 15-proc. rabatem, np. mezoterpia twarzy kosztuje 425 zł zamiast 500 zł, zaś terapia nawilżająca Skin Perfusion- Filorga 255 zł zamiast 300 zł — wylicza Bogusława Skwarna, menedżer ds. PR i marketingu w Belwederska Clinic.
Ciekawa oprawa
Atrakcje w spa nie kończą się na zabiegach. Hotel Narvil Conference & Spa w Serocku oddaje do dyspozycji gości m.in. korty tenisowe, tory do gry w kręgle, stoły do billarda, basen z saunami i jacuzzi, klub fitness oraz dyskotekę z klubem nocnym.
— Spragnieni aktywności w terenie mogą skorzystać z rowerów i 90 km ścieżek, sprzętu i tras do nordic walkingu oraz hotelowej przystani. W hotelu znajduje się również ekskluzywna restauracja, której specjalnością jest nowoczesna kuchnia polska — opowiada Dawid Musiał, menedżer ds. marketingu w Hotel Narvil Conference & Spa.
Do atrakcji, jakie przygotował Hotel Warszawianka, należy natomiast aqua park z basenem rekreacyjnym z rwącą rzeką, wodospadem i gejzerami, brodzikiem, zjeżdżalnią wodną z efektami multimedialnymi, bryzą morską w skalistej grocie, sauną suchą i łaźnią parową. Większe zainteresowanie wyjazdami do spa sprawia, że ich liczba rośnie. Aby stawić czoła konkurencji, salony systematycznie uatrakcyjniają ofertę, wprowadzając nowe zabiegi i przeprowadzając sezonowe promocje. Wszystko zgodnie z powiedzeniem: klient nasz pan.