Biznes z troski o planetę

Partnerem publikacji jest Formaster
opublikowano: 11-01-2022, 17:06

Zrównoważony rozwój i stała obserwacja rynków konsumenckich pozwoliły szeroko rozwinąć skrzydła kieleckiej spółce Formaster. Jej produkty są znane na wielu rynkach zagranicznych.

Formaster to rodzinna firma z Kielc, która od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji urządzeń i akcesoriów dla przemysłu oraz gospodarstw domowych. W tym czasie wypracowała marki własne — Dafi i SeeYoo. Ponad 30 lat działalności pozwoliło jej stworzyć unikalne rozwiązania i zyskać bogate doświadczenie w produkcji filtrów do wody marki Dafi, elektrycznych przepływowych ogrzewaczy wody oraz pojemników do próżniowego przechowywania żywności. Na rozwój firmy pracuje ponad 380 specjalistów. Formaster posiada własne biuro projektowo-konstrukcyjne i laboratorium oraz kilka linii produkcyjnych, które co roku dostarczają miliony produktów. Firma swój rozwój na wysoką skalę zawdzięcza nieustannej obserwacji i wnikliwym badaniom rynku. Słucha swoich odbiorców i nie narzuca rozwiązań ukierunkowanych na własny zysk. Działa kompleksowo, łącząc dobro konsumenta, środowiska naturalnego i marki.

Z przyjemnością wychodzimy naprzeciw nie tylko osobom zainteresowanym dbałością o naturę, lecz również tym, którzy potrzebują impulsu, aby w swoim życiu rozpocząć ekologiczne domino, dzięki któremu zaczną podejmować coraz to nowe decyzje sprzyjające przyrodzie. Każda osoba korzystająca z naszych produktów staje się adwokatem środowiska naturalnego, dbając jednocześnie o swoje zdrowie i dobro najbliższych, a przy tym nie nadwyrężając swojego budżetu domowego - mówi Filip Makówka, członek zarządu, dyrektor strategii sprzedaży Formaster Group, właściciela marki Dafi.

— Dzięki zrównoważonemu rozwojowi udało nam się zbudować silną pozycję rynkową i zyskać zaufanie klientów —mówi Filip Makówka, członek zarządu, dyrektor strategii sprzedaży Formaster Group, właściciela marki Dafi.

Wiele rozwiązań

Wszystko zaczęło się od marzenia o produkowaniu pomp do wody, które w końcu stało się rzeczywistością. W 1989 r. nastąpił kolejny przełomowy moment w historii firmy. Na rynku pojawiły się przepływowe ogrzewacze do wody. Okazały się wręcz rewolucyjne, ponieważ w tamtych czasach na polskim rynku nie istniały jeszcze kompaktowe systemy ogrzewania wody za pomocą energii elektrycznej.

— Dzięki sukcesowi, jaki odniosły ogrzewacze, mogliśmy kontynuować nasz rozwój, stopniowo wprowadzając na rynek produkty do filtrowania wody kranowej, takie jak dzbanki i butelki filtrujące, a także wymienne filtry marki Dafi — opowiada Filip Makówka.

Z czasem oferta firmy poszerzyła się również o akcesoria do picia wody — karafki czy bidony. Znalazły się w niej także podzlewowe filtry systemowe. Oprócz produktów do filtrowania wody spółka oferuje rozwiązania skupiające się przede wszystkim na zachowaniu odpowiedniej temperatury napojów — są nimi butelki termiczne. Całkowicie odmiennym dodatkiem wśród produktów firmy stały się pojemniki próżniowe, znane na rynku pod marką SeeYoo.

Kamieniami milowymi są również otwierane przez Formaster nowe fabryki. Każda z nich pozwala osiągać coraz wyższe standardy jakości, powiększać zakres działań proekologicznych i rozszerzać ofertę produktową, dostosowaną do potrzeb każdego klienta.

— W nadchodzących latach chcielibyśmy nadal podążać tą drogą i zarażać coraz więcej osób naszą pasją do dbania o planetę — zapewnia Filip Makówka.

Szyte na miarę

Dziś marka Dafi jest obecna na rynkach zagranicznych. Jej produkty można znaleźć w wielu krajach rozsianych po całym świecie. Wśród nich znajdują się m.in. Stany Zjednoczone, Francja, Niemcy, Japonia, Chiny czy Izrael.

— Sukces, jaki Dafi odnosi poza granicami Polski, w dużej mierze wynika z elastyczności marki i odpowiedzi na potrzeby danego regionu. Na świecie nie ma dwóch miejsc, które mają identyczne potrzeby w zakresie filtrowania wody, dlatego tak ważne jest dopasowanie się do preferencji danego kraju. Na podstawie wnikliwych badań, prowadzonych zarówno przez różne instytucje badawcze, jak i przez nasze własne laboratorium, dobierana jest adekwatna specyfikacja produktów — począwszy od zróżnicowanej formulacji zasypów wkładów filtrujących, aż po detale, np. kolor dzbanka filtrującego — opowiada Filip Makówka.

Dodaje, że regularne dostawy i sprawna realizacja zamówień jest kolejnym atutem Dafi. Dzięki temu klienci mają gwarancję, że towary, które nabywają, są najwyższej jakości i zachowują swoje właściwości.

— Najważniejsze dla nas jest dobro konsumentów, którzy obdarzają nas zaufaniem od wielu lat — podkreśla Filip Makówka.

Oczkiem w głowie kieleckiego przedsiębiorstwa jest również dbałość o środowisko.

— Nieustannie staramy się łączyć ze sobą te dwa światy i pokazywać, że produkty proekologiczne wcale nie muszą być drogie ani trudno dostępne, zarezerwowane jedynie dla wybranych. Chcemy swoimi działaniami inspirować innych do patrzenia w przyszłość i podejmowania przemyślanych decyzji, które będą korzystne nie tylko dla nas ludzi, lecz również dla naszej planety — przekonuje Filip Makówka.

Zaznacza, że właśnie te dwa czynniki w szczególności wyróżniają Formaster na tle innych firm, nie tylko tych z branży.

— Korzystamy z każdej nadarzającej się okazji, aby ulepszać swoją działalność i móc coraz lepiej propagować nasze poglądy wśród innych, inwestując nie tylko w nasz własny rozwój, ale też np. w projekty CSR. Wiemy, jak istotne jest rozwijanie rodzimej gospodarki, dlatego też korzystamy z usług polskich i europejskich dostawców i producentów półproduktów. Dbamy również o nieustanne rozszerzanie dostępności naszych towarów — opowiada Filip Makówka.

— Chcemy, aby każdy, bez względu na miejsce zamieszkania, miał dostęp do wysokiej jakości produktów do filtrowania wody w przystępnej cenie — dodaje.

Jak pandemia zmieniła firmę? Filip Makówka zwraca uwagę, że od chwili jej wybuchu ludzie mieli więcej okazji do przemyśleń i wprowadzania zmian w życiu, na które dotąd nie mieli czasu. Jednym z przykładów takich działań jest zwiększenie świadomości ekologicznej oraz chęć do wprowadzania nowych rozwiązań, np. dzięki posiadaniu dzbanka filtrującego w domu.

— W takiej sytuacji nie musimy się martwić, że kiedykolwiek zabraknie nam smacznej wody do picia, ponieważ jest zawsze pod ręką w naszym kranie. W okresie pandemicz­nym okazało się to niezwykle ważne, ponieważ ogranicza­ło sięganie po wodę ze sklepowych półek. Możliwość składania zamówień drogą internetową było również dużym ułatwieniem — opowiada Filip Makówka.

Ekologiczne domino

Teraz największym wyzwaniem dla Formastera jest pokazywanie ludziom, jak żyć w zgodzie z naturą i nie eksploatować jej nadto, tak jak działo się to przez dekady.

— Świadomość ekologiczna społeczeństw na całym świecie nieustannie wzrasta, jednak wciąż jest zbyt mała, aby móc stwierdzić, że jesteśmy, jako ludzkość, neutralni klimatycznie. Dlatego też z przyjemnością wychodzimy naprzeciw nie tylko osobom zainteresowanym dbałością o naturę, lecz również tym, którzy potrzebują impulsu aby w swoim życiu rozpocząć ekologiczne domino, dzięki któremu zaczną podejmować coraz to nowe decyzje sprzyjające przyrodzie. Każda osoba korzystająca z naszych produktów staje się adwokatem środowiska naturalnego, dbając jednocześnie o swoje zdrowie i dobro najbliższych, a przy tym nie nadwyrężając swojego budżetu domowego — twierdzi Filip Makówka.

Stąd na kolejne lata, oprócz dalszego rozwoju, spółka ma w planach proekologiczne działania edukacyjne. Już niedługo zaprezentuje wiele nowych produktów, które powstają w jej fabrykach. Zamierza uruchomić nowe linie produkcyjne bidonów, butelek termicznych oraz nowego modelu butelki filtrującej. Pracuje też nad budową programów subskrypcyjnych.

— Stałym celem marki, który w dużej mierze przyczynił się do jej tworzenia, jest promowanie proekologicznej inicjatywy. Chcemy inspirować inne firmy oraz samych odbiorców do podejmowania działań neutralnych klimatycznie. Angażujemy się w różnego rodzaju działania CSR, opierające się na ochronie polskiej fauny i flory. Edukujemy także w zakresie ponownego wykorzystywania oraz prawidłowej utylizacji zużytych materiałów. Istotnym zamysłem jest usprawnienie i znaczne rozwinięcie procesu recyklingu zużytych filtrów, które zbieramy z naszych ekopojemników rozmieszczonych na terenie całej Polski — tłumaczy Filip Makówka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane