Zrównoważony rozwój i stała obserwacja rynków konsumenckich pozwoliły szeroko rozwinąć skrzydła kieleckiej spółce Formaster. Jej produkty są znane na wielu rynkach zagranicznych.
Formaster to rodzinna firma z Kielc, która od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji urządzeń i akcesoriów dla przemysłu oraz gospodarstw domowych. W tym czasie wypracowała marki własne — Dafi i SeeYoo. Ponad 30 lat działalności pozwoliło jej stworzyć unikalne rozwiązania i zyskać bogate doświadczenie w produkcji filtrów do wody marki Dafi, elektrycznych przepływowych ogrzewaczy wody oraz pojemników do próżniowego przechowywania żywności. Na rozwój firmy pracuje ponad 380 specjalistów. Formaster posiada własne biuro projektowo-konstrukcyjne i laboratorium oraz kilka linii produkcyjnych, które co roku dostarczają miliony produktów. Firma swój rozwój na wysoką skalę zawdzięcza nieustannej obserwacji i wnikliwym badaniom rynku. Słucha swoich odbiorców i nie narzuca rozwiązań ukierunkowanych na własny zysk. Działa kompleksowo, łącząc dobro konsumenta, środowiska naturalnego i marki.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Zrównoważony rozwój i stała obserwacja rynków konsumenckich pozwoliły szeroko rozwinąć skrzydła kieleckiej spółce Formaster. Jej produkty są znane na wielu rynkach zagranicznych.
Formaster to rodzinna firma z Kielc, która od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji urządzeń i akcesoriów dla przemysłu oraz gospodarstw domowych. W tym czasie wypracowała marki własne — Dafi i SeeYoo. Ponad 30 lat działalności pozwoliło jej stworzyć unikalne rozwiązania i zyskać bogate doświadczenie w produkcji filtrów do wody marki Dafi, elektrycznych przepływowych ogrzewaczy wody oraz pojemników do próżniowego przechowywania żywności. Na rozwój firmy pracuje ponad 380 specjalistów. Formaster posiada własne biuro projektowo-konstrukcyjne i laboratorium oraz kilka linii produkcyjnych, które co roku dostarczają miliony produktów. Firma swój rozwój na wysoką skalę zawdzięcza nieustannej obserwacji i wnikliwym badaniom rynku. Słucha swoich odbiorców i nie narzuca rozwiązań ukierunkowanych na własny zysk. Działa kompleksowo, łącząc dobro konsumenta, środowiska naturalnego i marki.
Z przyjemnością wychodzimy naprzeciw nie tylko osobom zainteresowanym dbałością o naturę, lecz również tym, którzy potrzebują impulsu, aby w swoim życiu rozpocząć ekologiczne domino, dzięki któremu zaczną podejmować coraz to nowe decyzje sprzyjające przyrodzie. Każda osoba korzystająca z naszych produktów staje się adwokatem środowiska naturalnego, dbając jednocześnie o swoje zdrowie i dobro najbliższych, a przy tym nie nadwyrężając swojego budżetu domowego - mówi Filip Makówka, członek zarządu, dyrektor strategii sprzedaży Formaster Group, właściciela marki Dafi.
— Dzięki zrównoważonemu rozwojowi udało nam się zbudować silną pozycję rynkową i zyskać zaufanie klientów —mówi Filip Makówka, członek zarządu, dyrektor strategii sprzedaży Formaster Group, właściciela marki Dafi.
Wiele rozwiązań
Wszystko zaczęło się od marzenia o produkowaniu pomp do wody, które w końcu stało się rzeczywistością. W 1989 r. nastąpił kolejny przełomowy moment w historii firmy. Na rynku pojawiły się przepływowe ogrzewacze do wody. Okazały się wręcz rewolucyjne, ponieważ w tamtych czasach na polskim rynku nie istniały jeszcze kompaktowe systemy ogrzewania wody za pomocą energii elektrycznej.
— Dzięki sukcesowi, jaki odniosły ogrzewacze, mogliśmy kontynuować nasz rozwój, stopniowo wprowadzając na rynek produkty do filtrowania wody kranowej, takie jak dzbanki i butelki filtrujące, a także wymienne filtry marki Dafi — opowiada Filip Makówka.
Z czasem oferta firmy poszerzyła się również o akcesoria do picia wody — karafki czy bidony. Znalazły się w niej także podzlewowe filtry systemowe. Oprócz produktów do filtrowania wody spółka oferuje rozwiązania skupiające się przede wszystkim na zachowaniu odpowiedniej temperatury napojów — są nimi butelki termiczne. Całkowicie odmiennym dodatkiem wśród produktów firmy stały się pojemniki próżniowe, znane na rynku pod marką SeeYoo.
Kamieniami milowymi są również otwierane przez Formaster nowe fabryki. Każda z nich pozwala osiągać coraz wyższe standardy jakości, powiększać zakres działań proekologicznych i rozszerzać ofertę produktową, dostosowaną do potrzeb każdego klienta.
— W nadchodzących latach chcielibyśmy nadal podążać tą drogą i zarażać coraz więcej osób naszą pasją do dbania o planetę — zapewnia Filip Makówka.
Szyte na miarę
Dziś marka Dafi jest obecna na rynkach zagranicznych. Jej produkty można znaleźć w wielu krajach rozsianych po całym świecie. Wśród nich znajdują się m.in. Stany Zjednoczone, Francja, Niemcy, Japonia, Chiny czy Izrael.
— Sukces, jaki Dafi odnosi poza granicami Polski, w dużej mierze wynika z elastyczności marki i odpowiedzi na potrzeby danego regionu. Na świecie nie ma dwóch miejsc, które mają identyczne potrzeby w zakresie filtrowania wody, dlatego tak ważne jest dopasowanie się do preferencji danego kraju. Na podstawie wnikliwych badań, prowadzonych zarówno przez różne instytucje badawcze, jak i przez nasze własne laboratorium, dobierana jest adekwatna specyfikacja produktów — począwszy od zróżnicowanej formulacji zasypów wkładów filtrujących, aż po detale, np. kolor dzbanka filtrującego — opowiada Filip Makówka.
Dodaje, że regularne dostawy i sprawna realizacja zamówień jest kolejnym atutem Dafi. Dzięki temu klienci mają gwarancję, że towary, które nabywają, są najwyższej jakości i zachowują swoje właściwości.
— Najważniejsze dla nas jest dobro konsumentów, którzy obdarzają nas zaufaniem od wielu lat — podkreśla Filip Makówka.
Oczkiem w głowie kieleckiego przedsiębiorstwa jest również dbałość o środowisko.
— Nieustannie staramy się łączyć ze sobą te dwa światy i pokazywać, że produkty proekologiczne wcale nie muszą być drogie ani trudno dostępne, zarezerwowane jedynie dla wybranych. Chcemy swoimi działaniami inspirować innych do patrzenia w przyszłość i podejmowania przemyślanych decyzji, które będą korzystne nie tylko dla nas ludzi, lecz również dla naszej planety — przekonuje Filip Makówka.
Zaznacza, że właśnie te dwa czynniki w szczególności wyróżniają Formaster na tle innych firm, nie tylko tych z branży.
— Korzystamy z każdej nadarzającej się okazji, aby ulepszać swoją działalność i móc coraz lepiej propagować nasze poglądy wśród innych, inwestując nie tylko w nasz własny rozwój, ale też np. w projekty CSR. Wiemy, jak istotne jest rozwijanie rodzimej gospodarki, dlatego też korzystamy z usług polskich i europejskich dostawców i producentów półproduktów. Dbamy również o nieustanne rozszerzanie dostępności naszych towarów — opowiada Filip Makówka.
— Chcemy, aby każdy, bez względu na miejsce zamieszkania, miał dostęp do wysokiej jakości produktów do filtrowania wody w przystępnej cenie — dodaje.
Jak pandemia zmieniła firmę? Filip Makówka zwraca uwagę, że od chwili jej wybuchu ludzie mieli więcej okazji do przemyśleń i wprowadzania zmian w życiu, na które dotąd nie mieli czasu. Jednym z przykładów takich działań jest zwiększenie świadomości ekologicznej oraz chęć do wprowadzania nowych rozwiązań, np. dzięki posiadaniu dzbanka filtrującego w domu.
— W takiej sytuacji nie musimy się martwić, że kiedykolwiek zabraknie nam smacznej wody do picia, ponieważ jest zawsze pod ręką w naszym kranie. W okresie pandemicznym okazało się to niezwykle ważne, ponieważ ograniczało sięganie po wodę ze sklepowych półek. Możliwość składania zamówień drogą internetową było również dużym ułatwieniem — opowiada Filip Makówka.
Ekologiczne domino
Teraz największym wyzwaniem dla Formastera jest pokazywanie ludziom, jak żyć w zgodzie z naturą i nie eksploatować jej nadto, tak jak działo się to przez dekady.
— Świadomość ekologiczna społeczeństw na całym świecie nieustannie wzrasta, jednak wciąż jest zbyt mała, aby móc stwierdzić, że jesteśmy, jako ludzkość, neutralni klimatycznie. Dlatego też z przyjemnością wychodzimy naprzeciw nie tylko osobom zainteresowanym dbałością o naturę, lecz również tym, którzy potrzebują impulsu aby w swoim życiu rozpocząć ekologiczne domino, dzięki któremu zaczną podejmować coraz to nowe decyzje sprzyjające przyrodzie. Każda osoba korzystająca z naszych produktów staje się adwokatem środowiska naturalnego, dbając jednocześnie o swoje zdrowie i dobro najbliższych, a przy tym nie nadwyrężając swojego budżetu domowego — twierdzi Filip Makówka.
Stąd na kolejne lata, oprócz dalszego rozwoju, spółka ma w planach proekologiczne działania edukacyjne. Już niedługo zaprezentuje wiele nowych produktów, które powstają w jej fabrykach. Zamierza uruchomić nowe linie produkcyjne bidonów, butelek termicznych oraz nowego modelu butelki filtrującej. Pracuje też nad budową programów subskrypcyjnych.
— Stałym celem marki, który w dużej mierze przyczynił się do jej tworzenia, jest promowanie proekologicznej inicjatywy. Chcemy inspirować inne firmy oraz samych odbiorców do podejmowania działań neutralnych klimatycznie. Angażujemy się w różnego rodzaju działania CSR, opierające się na ochronie polskiej fauny i flory. Edukujemy także w zakresie ponownego wykorzystywania oraz prawidłowej utylizacji zużytych materiałów. Istotnym zamysłem jest usprawnienie i znaczne rozwinięcie procesu recyklingu zużytych filtrów, które zbieramy z naszych ekopojemników rozmieszczonych na terenie całej Polski — tłumaczy Filip Makówka.