Biznes zadomowił się na smartfonie

opublikowano: 28-08-2017, 18:07
aktualizacja: 28-08-2017, 18:08

Liczba użytkowników smartfonów wciąż wzrasta. Na tym trendzie skorzystać mogą przedsiębiorcy, nie wszyscy jednak wiedzą, jak poruszać się w świecie m-commerce.

Jeszcze kilka lat temu wiele mówiło się o konieczności wprowadzania firm do internetu, ponieważ do sieci przenosić zaczęli się sami konsumenci. Obecnie firmowa strona www to za mało, konieczna jest dodatkowa wersja mobilna lub aplikacja. Powód: klienci z komputerów przerzucają się na urządzenia mobilne.

Raport „Mobile is spicy”, opracowany przez agencję marketingu Spicy Mobile oraz Mobigate, twórcę platformy marketingu aplikacji mobilnych, wskazuje, że ze smartfonów korzysta już 60 proc. Polaków, a 1/3 konsumpcji internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych.

Natomiast w opublikowanym wcześniej badaniu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla eCommerce” aż 41 proc. respondentów przyznało, że już teraz kupuje za pośrednictwem smartfonów. Dodatkowe analizy wskazują, że osoby z tej grupy są gotowe do zwiększenia wydatków na zakupy w sieci w najbliższych latach.

Trend ten będzie się pogłębiać. Co więc zrobić, aby nie zaprzepaścić związanej z nim biznesowej szansy na rozwój? Eksperci podpowiadają, by właściwe dostosować strony internetowe sklepów do wymogów urządzeń mobilnych - obecnie ponad połowa konsumentów twierdzi, że nie są one wystarczająco dobrze dopasowane. Inne niedogodności, na które zwracają uwagę: źle opracowane formularze (58 proc.), małe litery w opisach produktów lub usług (42 proc.), problemy z dokonaniem płatności (40 proc.), brak aplikacji mobilnej (35 proc.) i zbyt skomplikowana robienia zakupów online (33 proc.).

„W kanale mobile relacja z klientem wychodzi poza prostą transakcję sprzedaży i kupna. To tutaj szukamy informacji o produktach, sprawdzamy rekomendacje znajomych, obserwujemy marki w mediach społecznościowych, polujemy na zniżki, a także – finalnie – dzielimy się własnym doświadczeniem oceniając produkty i usługi” – twierdzi cytowany w raporcie Rafał Karczewski, członek zarządu Spicy Mobile. 

A z jakim nastawieniem do m-commerce podchodzą przedsiębiorcy? Na początku 2017 r. sprawdzała to firma FedEx Express, świadcząca usługi przewozów ekspresowych. Z jej analiz wynika, że już 75 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw uzyskuje już przychody z działalności m-commerce. Odpowiadają one średnio za 18 proc. całkowitego przychodu. Ich wzrostu w tym segmencie spodziewa się ok. 25 proc. firm. Przedsiębiorcy twierdzą, ze wpłyną na to zmieniające się preferencje konsumentów, którzy coraz chętniej kupują za pośrednictwem smartfonów, a także usprawnienia w obrębie stron lub aplikacji mobilnych, jakie poczynili w ostatnim czasie. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Biznes zadomowił się na smartfonie