Czytasz dzięki

Biżuteria to gra zespołowa

opublikowano: 28-02-2020, 18:00

Wszystko zaczęło się 9 lat temu od jednej bransoletki z kamieni w kształcie kulek ze srebrną zawieszką. Kultowe już Mokobelki do dzisiaj cieszą się ogromnym powodzeniem, jednak teraz kolekcje polskiej marki składają się z setek różnych modeli. Zobaczcie jak wygląda biznes stworzony przez dwie przedsiębiorcze kobiety, które po wielu latach pracy w korporacji postanowiły pójść własną drogą.

- Mokobelle powstało w czasach, kiedy rynek biżuterii modowej praktycznie nie istniał. Dominowała  albo tradycyjna złota biżuteria z diamentami czy innymi szlachetnymi kamieniami lub sztuczna z metalu, szkła czy plastiku. Biżuterii wysokiej jakości, ze szlachetnych materiałów, ale zgodnej z trendami w modzie, było bardzo niewiele. Wszystko zaczęło się od mojej uzdolnionej szwagierki, która hobbistycznie tworzyła piękne bransoletki, a ja zobaczyłam w tym potencjał – wspomina Marta Skłodowska, współwłaścicielka Mokobelle.

Początki biznesu nie były łatwe, bo stworzenie i rozwój własnej marki to nie lada wyzwanie.

- Zrobiłyśmy rozeznanie, obserwowałyśmy rynek, szukałyśmy pierwszego lokalu, a później go urządzałyśmy. Równolegle rozpoczęłyśmy współpracę z projektantami i jubilerami nad naszymi wzorami. To co na pewno różni działalność na własny rachunek od pracy w korporacji, to jest to, że człowiek zajmuje się wszystkim od A do Z – mówi Magda Augustyniak, współwłaścicielka Mokobelle.

- Wydaje mi się, że na początku paradoksalnie było łatwiej niż teraz. Obecnie rynek jest dużo trudniejszy, działa mnóstwo firm biżuteryjnych. Na naszą korzyść przemawia to, że istniejemy już 9 lat, jesteśmy marką rozpoznawalną i zdobyłyśmy rzeszę wiernych klientek. Z drugiej strony musimy się mierzyć z dużo większą konkurencją – mówi  Marta Skłodowska.

Więcej o marce Mokobelle w materiale wideo. 

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu