Czytasz dzięki

Bloober Team chwali się zyskiem

opublikowano: 16-08-2020, 22:00

Producent gier pokazał rekordowe wyniki, wpływ na nie miało jednak kilka zdarzeń jednorazowych.

Grupa Bloober Team wypracowała w drugim kwartale 5,9 mln zł zysku netto wobec niespełna 0,1 mln zł rok wcześniej. Pozytywny wpływ na wynik miały m.in. przychody finansowe — 3 mln zł. To efekt sprzedaży w czerwcu pakietu akcji notowanej na NewConnect spółki Draw Distance. Zysk operacyjny wyniósł 3,4 mln zł, 0,3 mln zł dołożyło zaksięgowanie dotacji. Przychody netto ze sprzedaży zamknęły się kwotą 8,4 mln zł wobec 2,6 mln zł przed rokiem. Jak informuje spółka, wzrost to pochodna wysokiej sprzedaży gier i realizacji umowy z globalnym wydawcą, dotyczącej produkcji pod jednym z jego brandów.

W ramach umowy Bloober otrzymuje m in. wynagrodzenie typu „advance”, czyli płatne w ratach w miarę postępu prac. Grupa wygenerowała w drugim kwartale 2,2 mln zł przepływów operacyjnych i na koniec czerwca miała 8,4 mln zł gotówki. Półrocze zakończyła z 8,2 mln zł zysku netto i 15 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów. Bloober prowadzi intensywne prace nad zapowiedzianym na drugą połowę roku „The Medium”. Gra ma być pierwszymwysokobudżetowym horrorem zaprojektowanym z myślą o konsolach nowej generacji — to największy dotychczas projekt spółki, którego koszt szacuje ona na kilka, kilkanaście milionów dolarów.

— Dotychczasowe efekty prac wzbudziły uznanie branży i umocniły naszą pozycję na rynku. Rezultaty widzimy już teraz, chociażby w postaci podpisanej niedawno umowy z Epic Games w zakresie niestandardowej licencji na użycie silnika gier Unreal. Nie zwalniamy kroku, liczymy, że w najbliższych tygodniach będziemy mogli poinformować o kolejnych sukcesach negocjacyjnych — mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu.

W II kw. spółka zakończyła realizację projektu „Black”. W myśl zapowiedzi ma to być tytuł z segmentu AAA i duże wydarzenie na rynku gier.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane