Grupa Bloober Team wypracowała w drugim kwartale 5,9 mln zł zysku netto wobec niespełna 0,1 mln zł rok wcześniej. Pozytywny wpływ na wynik miały m.in. przychody finansowe — 3 mln zł. To efekt sprzedaży w czerwcu pakietu akcji notowanej na NewConnect spółki Draw Distance. Zysk operacyjny wyniósł 3,4 mln zł, 0,3 mln zł dołożyło zaksięgowanie dotacji. Przychody netto ze sprzedaży zamknęły się kwotą 8,4 mln zł wobec 2,6 mln zł przed rokiem. Jak informuje spółka, wzrost to pochodna wysokiej sprzedaży gier i realizacji umowy z globalnym wydawcą, dotyczącej produkcji pod jednym z jego brandów.
W ramach umowy Bloober otrzymuje m in. wynagrodzenie typu „advance”, czyli płatne w ratach w miarę postępu prac. Grupa wygenerowała w drugim kwartale 2,2 mln zł przepływów operacyjnych i na koniec czerwca miała 8,4 mln zł gotówki. Półrocze zakończyła z 8,2 mln zł zysku netto i 15 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów. Bloober prowadzi intensywne prace nad zapowiedzianym na drugą połowę roku „The Medium”. Gra ma być pierwszymwysokobudżetowym horrorem zaprojektowanym z myślą o konsolach nowej generacji — to największy dotychczas projekt spółki, którego koszt szacuje ona na kilka, kilkanaście milionów dolarów.
— Dotychczasowe efekty prac wzbudziły uznanie branży i umocniły naszą pozycję na rynku. Rezultaty widzimy już teraz, chociażby w postaci podpisanej niedawno umowy z Epic Games w zakresie niestandardowej licencji na użycie silnika gier Unreal. Nie zwalniamy kroku, liczymy, że w najbliższych tygodniach będziemy mogli poinformować o kolejnych sukcesach negocjacyjnych — mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu.
W II kw. spółka zakończyła realizację projektu „Black”. W myśl zapowiedzi ma to być tytuł z segmentu AAA i duże wydarzenie na rynku gier.