Blue City ruszyło z metamorfozą

26-06-2018, 22:00

W centrum handlowym powstaną m.in. największy klub fitness w Polsce, ośmiosalowe kino i… kilkupiętrowa zjeżdżalnia.

Zmiany w Blue City, należącym do holenderskiej spółki Singspiel Investeringen, nabierają tempa. Przed miesiącem centrum poinformowało klientów, że w drugiej połowie 2018 r. na jego terenie powstanie dwupiętrowa IKEA.

TWARDY ORZECH:
Zobacz więcej

TWARDY ORZECH:

Zdaniem Yorama Reshefa, dyrektora generalnego Blue City, centrum ma więcej klientów w soboty, jednak nie rekompensuje to strat spowodowanych przez wolne niedziele. Fot. Marek Wiśniewski

— Częściowo także dla nas jest tajemnicą, jak będzie wyglądał ten koncept. Na pewno nie należy się jednak spodziewać magazynu z wielkimi paletami, ale nowoczesnego miejsca, wykorzystującego innowacyjne rozwiązania, wspierającezakupy. Według naszych szacunków, IKEA przyciągnie do Blue City 1-2 mln klientów rocznie. To bardzo dobry wynik, zwłaszcza że całe nasze centrum w ciągu roku odwiedza około 9 mln osób. Obecność marki na pewno wpłynie na obroty sklepów i restauracji. Klienci natomiast nie będą musieli jeździć na zakupy na koniec miasta — mówi Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.

W galerii powstaje także pierwsze w Warszawie ośmiosalowe kino Helios z elektrycznie regulowanymi fotelami. Do końca roku w centrum otworzy się również Fit/One, największy klub fitness w Polsce, o powierzchni 5 tys. mkw.

Galeria szykuje także nowe atrakcje dla najmłodszych. Trwa przebudowa centrum zabawy dla dzieciInca Play, które zajmie 1,3 tys. mkw. W nowej odsłonie zaoferuje m.in. małpi gaj, domki na drzewach i przezroczystą kładkę zawieszoną na wysokości czterech metrów.

— Będzie to wielki, nowoczesny plac zabaw z sześcioma nowymi salami, każdą w innym klimacie. Będzie można w nich zorganizować urodziny. Na terenie galerii budujemy także dwie restauracje z obsługą kelnerską. Z jedną — typu japońskiego — mamy już podpisaną umowę. Prowadzimy ponadto zaawansowane rozmowy z restauracją włoską — informuje Yoram Reshef.

Na klientów Blue City czeka także inna niespodzianka. W galerii powstanie rura zjazdowa, która będzie mogła być wykorzystywana zamiast schodów, zarówno przez dzieci, jak i przez dorosłych.

— Widzieliśmy coś takiego, tylko w mniejszym formacie, w Niemczech. Chcemy, by rura była gotowa na początku przyszłego roku. Zastanawiamy się też nad tym, co zrobić na dachu wielopoziomowego parkingu. Jednym z pomysłów jest ogród z ekologicznymi warzywami. Na pewno powiększymy parking, odnawiamy też toalety. Do modernizacji pozostało ich jeszcze kilka, a koszt jednej sięga pół miliona złotych. Pod koniec grudnia zobaczymy kompletnie nowe Blue City. Na razie wszystko idzie zgodnie z harmonogramem — zapewnia Yoram Reshef.

OKIEM EKSPERTA - Marek Dąbrowski, konsultant w Cushman & Wakefield

Rozrywka wspiera biznes

Rodziny z dziećmi są najbardziej pożądanymi klientami centrów handlowych. Grupa ta generuje najwyższe obroty. Zmiany w ustawodawstwie powodują konieczność stałego rozszerzania oferty rozrywkowej i gastronomicznej, by zachęcić klientów do odwiedzin w niedziele wolne od handlu. W ciągu najbliższej dekady możemy spodziewać się dalszego rozwoju w tym segmencie i powiększania udziału oferty rozrywkowo-gastronomicznej do nawet 25 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Nieruchomości / / Blue City ruszyło z metamorfozą