Paweł Szpigiel, analityk BM mBanku, podtrzymał zalecenie “akumuluj” dla akcji Wirtualnej Polski. Cena docelowa to 105,3 zł (poprzednio 104,6 zł).
W raporcie analityk skonsolidował wszystkie dokonane przejęcia i zmienił prognozy odzwierciedlając słabsze makro w reklamie online i inflację kosztów operacyjnych.
“Naszym zdaniem grupa ma szansę na wygenerowanie przychodów rzędu 1,32 mld zł oraz skor. EBITDA na poziomie 442 mln zł w 2023 r., co oznaczałoby organiczny wzrost o ok. 7 proc. Wskaźnik EV/EBITDA na 2023 szacujemy na 7,5x, co plasuje się ok. 9 proc. poniżej grupy porównawczej i znacznie poniżej średniej z ostatnich siedmiu lat (ok. 10,8x). Z drugiej strony, w otoczeniu osłabiających się warunków makro, reklama online powinna zanotować wyraźne spowolnienie dynamiki wzrostu” - napisał analityk w raporcie z 25 listopada.
Grupie nie będzie też jego zdaniem pomagać ekspozycja na turystykę, na którą wydatki mają charakter dyskrecjonalny.