Michael Scully, który ma 20 lat doświadczenia w projektowaniu samochodów wyścigowych, otrzymał zadanie — zaprojektować sanie, które pomogą Amerykanom zdobyć pierwszy medal w bobslejowych dwójkach mężczyzn od 1952 r.

Rywalizacja bobsleistów podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi może być więc wewnętrzną rywalizacją BMW. Podczas gdy inżynierowie z centrali koncernu w Monachium pomagali przygotować się niemieckim zawodnikom, Scully i jego zespół robili to samo dla ekipy amerykańskiej. Michael Scully stworzył aż 69 wirtualnych projektów, nim powstały nowe sanie dla amerykańskich zawodników.
Prototyp zbudowano z lekkiego włókna węglowego, którego BMW używa do produkcji elektrycznych aut. Potem sanie trafiły do tunelu aerodynamicznego. Zarówno Scully, jak i Trudy Hardy, szefowa marketingu BMW na terenie USA, odmówili podania kosztów programu stworzenia nowych sań dla amerykańskich bobsleistów.
Associated Press informował w 2010 r., że kontrakt sponsorski niemieckiej firmy z amerykańskim komitetem olimpijskim ma wartość 24 mln USD. Trudy Hardy liczy na to, że sukces bobsleistów w saniach marki BMW pomoże koncernowi sprzedać więcej samochodów za oceanem.
Rywalizacja w bobslejach zdominowana jest przez zawodników z krajów alpejskich: Niemiec, Szwajcarii i Włoch. Konkurencje bobslejowe rozgrywane są na igrzyskach od 1924 r.