BMW nadzieją Amerykanów w bobslejach

BMW, producent luksusowych samochodów, w ramach sześcioletniego partnerstwa z Komitetem Olimpijskim Stanów Zjednoczonych, skierował swojego projektanta do pracy nad bobslejami amerykańskiej drużyny.

Michael Scully, który ma 20 lat doświadczenia w projektowaniu samochodów wyścigowych, otrzymał zadanie — zaprojektować sanie, które pomogą Amerykanom zdobyć pierwszy medal w bobslejowych dwójkach mężczyzn od 1952 r.

FOT. Bloomberg
Zobacz więcej

FOT. Bloomberg

Rywalizacja bobsleistów podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Soczi może być więc wewnętrzną rywalizacją BMW. Podczas gdy inżynierowie z centrali koncernu w Monachium pomagali przygotować się niemieckim zawodnikom, Scully i jego zespół robili to samo dla ekipy amerykańskiej. Michael Scully stworzył aż 69 wirtualnych projektów, nim powstały nowe sanie dla amerykańskich zawodników.

Prototyp zbudowano z lekkiego włókna węglowego, którego BMW używa do produkcji elektrycznych aut. Potem sanie trafiły do tunelu aerodynamicznego. Zarówno Scully, jak i Trudy Hardy, szefowa marketingu BMW na terenie USA, odmówili podania kosztów programu stworzenia nowych sań dla amerykańskich bobsleistów.

Associated Press informował w 2010 r., że kontrakt sponsorski niemieckiej firmy z amerykańskim komitetem olimpijskim ma wartość 24 mln USD. Trudy Hardy liczy na to, że sukces bobsleistów w saniach marki BMW pomoże koncernowi sprzedać więcej samochodów za oceanem.

Rywalizacja w bobslejach zdominowana jest przez zawodników z krajów alpejskich: Niemiec, Szwajcarii i Włoch. Konkurencje bobslejowe rozgrywane są na igrzyskach od 1924 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / BMW nadzieją Amerykanów w bobslejach