BMW wzmacnia swoją rentowność

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2021-11-03 09:56

Mimo niedoborów z jakimi boryka się branża motoryzacyjna, chodzi głównie o półprzewodniki, wyniki jakie zrealizował w III kwartale koncern BMW okazały się nadspodziewanie dobre.

fot. REUTERS/Damir Sagolj/File Photo/Forum

Niemiecki producent luksusowych i sportowych samochodów poprawił swoją rentowność opierając strategię na modelach przynoszących większe zyski.

Przy niższych dostawach, które w okresie lipiec-wrzesień 2021 r. zmniejszyły się o 12 proc. do około 600 tys. pojazdów, zysk grupy kapitałowej przed opodatkowaniem wzrósł aż o 50 proc. do kwoty 2,9 mld EUR. To rezultat wyższy o około 400 mln EUER od mediany prognoz analityków

W ujęciu narastającym po trzech kwartałach 2021 r. dostawy samochodów hybrydowych plug-in i w pełni elektrycznych BMW zwiększyły się dwukrotnie osiągając pułap 231 575 samochodów, w tym modele zasilane wyłącznie akumulatorami sprzedane zostały w ilości 59 688 sztuk.

Bawarska firma prognozuje, że w czwartym kwartale bieżącego roku zysk przed odsetkami i podatkami w dziale produkcji samochodów ukształtuje się w przedziale 9,5-10,5 proc. kwoty przychodów.