
Niemiecki producent luksusowych i sportowych samochodów poprawił swoją rentowność opierając strategię na modelach przynoszących większe zyski.
Przy niższych dostawach, które w okresie lipiec-wrzesień 2021 r. zmniejszyły się o 12 proc. do około 600 tys. pojazdów, zysk grupy kapitałowej przed opodatkowaniem wzrósł aż o 50 proc. do kwoty 2,9 mld EUR. To rezultat wyższy o około 400 mln EUER od mediany prognoz analityków
W ujęciu narastającym po trzech kwartałach 2021 r. dostawy samochodów hybrydowych plug-in i w pełni elektrycznych BMW zwiększyły się dwukrotnie osiągając pułap 231 575 samochodów, w tym modele zasilane wyłącznie akumulatorami sprzedane zostały w ilości 59 688 sztuk.
Bawarska firma prognozuje, że w czwartym kwartale bieżącego roku zysk przed odsetkami i podatkami w dziale produkcji samochodów ukształtuje się w przedziale 9,5-10,5 proc. kwoty przychodów.