Boeing przygotował instrukcję dot. napraw instalacji elektrycznej w 737 Max

opublikowano: 13-05-2021, 13:14

Amerykański producent samolotów wysłał swoim klientom dwa biuletyny serwisowe, które zawierają instrukcję napraw usterki instalacji elektrycznej w modelu 737 Max. W związku z tym defektem nowe maszyny nie były dostarczane przez ponad miesiąc.

Boeing 737 MAX Fot. Bloomberg
Boeing 737 MAX Fot. Bloomberg
Chona Kasinger

Wydane po zatwierdzeniu przez amerykańską Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) biuletyny serwisowe, stanowią kluczowy krok w drodze do usunięcia wady produkcyjnej związanej z instalacją elektryczną. Usterka czasowo wstrzymała dostawy i uziemiła część maszyn, które już trafiły do klientów.

Boeing od kwietnia nie przekazał żadnego z wyprodukowanych odrzutowców w wyniku ostrzeżenia ze strony leasingodawców i linii lotniczych dotyczącego nieprawidłowego uziemienia niektórych elementów kokpitu.

“Po uzyskaniu ostatecznych zgód ze strony FAA wydaliśmy biuletyny serwisowe dla samolotów, których dotyczy problem” - stwierdził Boeing w czwartkowym oświadczeniu. „Pozostaniemy w kontakcie z naszymi klientami, gdy będą wykonywać prace związane z przywróceniem samolotów do eksploatacji. Przygotowujemy się również do wznowienia dostaw“ - dodano.

Według FAA, naprawa usterki jest dość prosta. Jej wyeliminowanie powinno zająć mechanikom od 9 do 24 godzin.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane