Boom w e-commerce trwa

Materiał partnera
opublikowano: 09-08-2018, 10:07

Obecnie zakupy w sieci robi już ponad połowa Polaków, a wartość branży e-commerce szacuje się na 36-40 mld PLN. Prognozy wskazują, że będzie ona w najbliższych latach nadal znacząco wzrastać. Jedną z najszybciej rozwijających się firm na tym rynku jest Moleo - kanał dystrybucji dla ponad 300 polskich producentów. Dzięki Moleo mogą oni oferować swoje produkty on-line nie tylko w Polsce, ale też w kilkunastu krajach na świecie.

Potencjał Moleo dostrzegł Cezary Smorszczewski, który został na początku tego roku członkiem rady nadzorczej i wspólnikiem firmy. Inwestor specjalizuje się w cyfrowych przedsięwzięciach. Był jednym z założycieli Alior Banku i członkiem zarządów wielu giełdowych spółek. Posiada know-how, które pomoże firmie przyspieszyć tempo wzrostu i stać się, zgodnie z wizją spółki, jednym z czołowych graczy e-commerce na świecie.

- Potencjał Moleo jest bardzo duży. Dotychczasowe tempo wzrostu firmy daje powody do optymizmu. Do tego sam model biznesowy jest łatwo skalowalny na zagraniczne rynki. Jesteśmy już obecni w 14 krajach, a dalsze systematyczne rozbudowywanie zasięgu jest kwestią czasu – mówi Amand Scholl, wiceprezes zarządu ds. finansów Moleo.

W rozwój Moleo zaangażował się również Piotr Bąk –pierwszy pracownik Alior Banku w Polsce. Do grona wspólników dołączyli także Konstatnin Urban, doświadczony niemiecki przedsiębiorca, inicjator globalnych przedsięwzięć oraz biznesmen Jerzy Krzanowski, znajdujący się na liście 100 najbogatszych Polaków. Razem będą wspierać Zarząd Moleo w tworzeniu strategii.

- Wsparcie czołowych inwestorów jest szansą dla naszej firmy, dzięki której będziemy mogli realizować naszą wizję. Jesteśmy już obecni na rynku w USA i od niedawna również w Chinach, Australii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich – dodaje Amand Scholl.

Model działalności Spółki zakłada nie tylko dystrybucję produktów zewnętrznych producentów z Polski, lecz również promocję marek własnych. Obejmują produkty, na które jest największy popyt w sieci, takie jak asortyment dla dzieci i kobiet w ciąży oferowany pod marką Lulando oraz drewniane akcesoria SMARTWOODS. Wkrótce dołączą do nich także wyroby kosmetyczne, suplementy diety, zdrowa żywność oraz artykuły dla zwierząt. Wszystkie oferowane przez Moleo produkty pochodzą w stu procentach z Polski, wyróżniają się jakością i są ekologiczne. W 2018 roku ogólna liczba transakcji zakupowych w Moleo ma szansę przekroczyć milion. Ambitnym, ale realnym celem jest wypracowanie obrotu w wysokości 1 MLD PLN w ciągu najbliższych 5 lat.

- Marki własne to jedne z głównych narzędzi budowania wartości firmy w najbliższej przyszłości. Szczególnie dużego potencjału upatrujemy w segmencie B2B i nowych rynkach zagranicznych – dodaje Michael Grabka, prezes zarządu odpowiedzialny za rozwój.

W ostatnich 5 latach rynek handlu elektronicznego rósł w Polsce w tempie niemal 14%. Jest to wartość porównywalna z trendem światowym – globalny roczny wzrost sprzedaży w e-commerce w 2017 wyniósł 13%. Eksperci są zgodni, że w ciągu najbliższych czterech lat branża handlu elektronicznego w Polsce i na świecie nadal będzie rozwijać się w tempie dwucyfrowym. Prognozy wskazują, że w 2020 roku tylko w naszym kraju może osiągnąć wartość 70 MLD PLN. Moleo ze swoją innowacyjną strategią i silnym wsparciem inwestorów - Smorszczewskiego, Bąka, Urbana i Krzanowskiego ma apetyt na osiągnięcie tempa wzrostu przekraczającego prognozy dla rynku. Zyskają na tym także produkty „made in Poland”, które łatwiej dotrą do nabywców w Polsce i na największe rynki świata.

Moleo.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Boom w e-commerce trwa