BoomBit ubiegły rok może zaliczyć do udanych. Przychody notowanego na GPW producenta i wydawcy gier mobilnych wzrosły do 140,2 mln zł z 49,7 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 12,8 mln zł wobec 9,4 mln zł straty w 2019 roku. Mimo poprawy wyników w 2020 r. spółka nie jest w stanie wypłacić dywidendy z przyczyn formalnych. Zgodnie z Kodeksem Spółek Handlowych gdy nieodpisane nakłady na prace rozwojowe były wyższe niż zyski dostępne do podziału, nie można dokonać podziału tego zysku. BoomBit nie spełniał tego warunku w 2020 r., ale mimo to chce się podzielić zyskiem.
- Podczas najbliższego walnego zgromadzenia planujemy dostosować statut spółki tak, aby umożliwić wypłatę dywidendy zaliczkowej z tegorocznych zysków. Chcemy ją wypłacić jak najszybciej. Celujemy w wypłatę w drugiej połowie roku większości zysków - mówi Hannibal Soares, wiceprezes BoomBitu.

Ubiegłoroczna poprawa to pochodna m.in. zmiany strategii i koncentracji na mniej skomplikowanych grach, tzw. hypercasual. Gry z tego segmentu odpowiadały w ubiegłym roku za 70 proc. przychodów spółki. Nakłady na pozyskiwanie graczy – tzw. user acquisition - wyniosły 68,8 mln zł.
W tym roku spółka oczekuje dalszej poprawy wyników.
– Zakładamy, że 2021 r. będzie znacznie lepszy niż poprzedni – mówi Marek Pertkiewicz, członek zarządu ds. finansowych.
Powody do optymizmu są już po pierwszym kwartale. Przychody były na rekordowym poziomie 43,7 mln zł, z czego w samym marcu sięgnęły 20,5 mln zł, również za sprawą segmentu hypercasual. BoomBit nadal mocno inwestuje w user acquisition. W marcu nakłady na ten cel wyniosły prawie 12 mln zł.
Od wiosny 2020 r. BoomBit rozwija zespół wydawniczy - BoomHits, którego zadaniem jest współpraca ze specjalizującymi się w gatunku hyper-casual studiami deweloperskimi z całego świata m.in. z Turcji, Australii, Wielkiej Brytanii, Indii, USA, Rosji i Ukrainy.
- Wyodrębniliśmy tę zewnętrzną działalność wydawniczą do spółki BoomHits i wierzymy, że będzie ona stanowiła istotne źródło przychodów i wyników Grupy BoomBit w kolejnych okresach – mówi Marcin Olejarz, prezes spółki.
Na tym polu BoomBit ma już pierwsze sukcesy – gra „Shoe Race”, stworzona przez tureckie studio Cappuccino, której debiut miał miejsce w marcu 2021, stała się światowym hitem osiągając 1 pozycję w rankingach gier free-to-play w AppStore w 10 krajach.
W kwietniu spółka planuje debiut dwóch gier: stworzonej przez siebie "Idle Inventor" oraz "Make it fly", stworzona we współpracy z TapNice.