BP otworzy około 50 stacji

opublikowano: 12-12-2011, 10:33

Koncern paliwowy BP, który posiada drugą co do wielkości sieci stacji benzynowych w Polsce, zamierza otworzyć w przyszłym roku około 50 nowych obiektów. Na koniec tego roku sieć BP będzie liczyć około 430 placówek w całym kraju.

Jak poinformował PAP w poniedziałek dyrektor generalny BP Europa SE oddział w Polsce Bogdan Kucharski, tegoroczne plany powiększenia sieci stacji BP zostały zrealizowane, mimo że zdecydowano o rozwiązaniu kilku umów ze stacjami partnerskimi. W całym 2011 roku zostanie otwartych około 35 stacji pod szyldem BP, z czego większość stanowią obiekty partnerskie. Placówek własnych będzie sześć, a kilka kolejnych jest w zaawansowanej budowie.

„Ten rok został wykorzystany na optymalizację i porządkowanie sieci” - wyjaśnił Kucharski. „Sytuacja rynkowa była nadzwyczajna, wielu inwestorów z niepokojem patrzyło na rynek, bo był czas, że na paliwie się nie zarabiało” - dodał dyrektor.  Przypomniał sytuację z września tego roku, kiedy firmy zaopatrujące się hurtowo w Polsce poniosły straty ze względu na niewłaściwe – ich zdaniem – relacje pomiędzy cenami hurtowymi a detalicznymi paliwa.

Sprawa została zgłoszona do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).  „Czekamy na decyzję UOKiK-u w tej sprawie” - zaznaczył Kucharski.

Według niego od października trendy rynkowe zaczęły się odwracać, a marże detaliczne osiągnęły „sensowny” poziom kilku procent.

W przyszłym roku BP zamierza mocniej postawić na budowę stacji własnych, których powstanie około 20. Będą one powstawały przy autostradach i drogach ekspresowych, ale także w dużych miastach, które poszerzają swoje granice i wzbogacają się o obwodnice. W planach jest także otwarcie około 30 obiektów partnerskich.

Do tej pory BP zdobyło w przetargach sześć lokalizacji na stacje benzynowe przy autostradach i drogach ekspresowych, z czego dwie - na A4 w okolicach Zgorzelca - zostały już uruchomione. Kolejne dwie powstaną na A2 koło Nowego Tomyśla. W trakcie budowy są też dwie stacje na drodze ekspresowej S3 pod Szczecinem.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Otwarcie tych czterech obiektów planowane jest na przyszły rok.  „Bierzemy udział w kilku kolejnych przetargach dotyczących m.in. drogi ekspresowej S17 w okolicach Lublina czy autostrady A2 między Łodzią i Warszawą” - dodał Kucharski.

W jego opinii w ciągu najbliższych dwóch lat Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) może przyspieszyć tempo przetargów na operatorów stacji paliwowych przy autostradach i drogach ekspresowych. W postępowaniach przetargowych powinno być od 30 do 50 lokalizacji.

W tym roku firma BP obchodzi 20-lecie działalności w Polsce. Rozpoczęła ją w 1991 roku od biura handlowego olejów dla samochodów i przemysłu. Pierwsza stacje benzynowa z logo BP została otwarta w 1995 roku w Gliwicach. Litr benzyny kosztowej wtedy na niej 1,13 zł.  BP w ciągu 20 lat zainwestowało w Polsce ponad 800 mln dolarów. Zatrudnia ponad 3 tys. pracowników i ma swoją siedzibę w Krakowie. Prowadzi działalność w kilku sektorach: stacji paliw, gazu płynnego LPG, hurtowej sprzedaży paliw. Olej i smary sprzedaje pod marką Castrol, która jest liderem rynku. BP włącza się też w działalność społeczną, wspierając takie organizacje, jak np. Polska Akcja Humanitarna, Stowarzyszenie Wiosna czy Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane