Brio zdobyło 5 proc. polskiego rynku

Marlena Gałczyńska
27-03-2003, 00:00

Dla firmy Brio — szwedzkiego producenta zabawek — wejście na polski rynek było naturalnym etapem rozwoju. Polska postrzegana jest jako kraj o ogromnej dynamice i możliwościach.

Polski oddział koncernu — spółka Brio Polska, działa na naszym rynku od 1987 r. Obecnie jest jednym z największych w kraju producentów zabawek, a jej udział w branży szacowany jest na 5 proc. Klientami Brio Polska są wszystkie hipermarkety, sklepy z zabawkami oraz placówki należące do firmowej sieci Świat Zabawek Brio. Szwedzka spółka Brio wybrała Polskę na lokalną siedzibę, jako jedyny kraj w Europie Środkowej i Wschodniej.

— Polska jest krajem sąsiadującym ze Szwecją, charakteryzuje się szybkimi przemianami gospodarczymi, dlatego otwarcie tutaj siedziby było dla Brio naturalne. Produkty firmy są sprzedawane w 50 krajach na całym świecie, wśród których są też państwa Europy Środkowej i Wschodniej. Jednak tylko w Polsce Brio postanowiło otworzyć swoją siedzibę —mówi Magdalena Duhanik, prezes Brio Polska.

Zdaniem Magdaleny Duhanik, Polska postrzegana jest przez Szwedów jako kraj o ogromnym potencjale i dlatego wspierają oni nasze wysiłki zmierzające do członkostwa w UE.

— Mimo to między Szwecją a Polską istnieją różnice w stylu prowadzenia działalności gospodarczej. Niekiedy te różnice mogą być postrzegane przez Szwedów jako zagrożenie dla powodzenia interesów prowadzonych w Polsce. Jednak, gdy szwedzkie firmy oswoją się z polską specyfiką rynkową, dostrzegają w naszym kraju nieograniczone możliwości — przekonuje Magdalena Duhanik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marlena Gałczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Brio zdobyło 5 proc. polskiego rynku