Brok rośnie po informacji o strategicznej współpracy
Koszaliński Brok w najbliższym czasie może zainteresować nową grupę inwestorów. Spółka zawarła z amerykańskim browarem Anheuser-Busch porozumienie, zgodnie z którym zajmie się dystrybucją wprowadzanego na polski rynek piwa Bud. Rynek zdążyła już obiec plotka o tym, że Amerykanie szykują się do przejęcia Broka, jednak według analityków jest to mało prawdopodobne.
— Aby doszło do przejęcia Broka, główny akcjonariusz spółki Holsten musiałby sprzedać należące do niego akcje. Byłoby to nielogiczne biorąc pod uwagę, że spółka przeprowadziła duże inwestycje i akcjonariusze dopiero teraz zaczną spijać całą piankę — powiedziała Bogna Sikorska, analityk CDM Pekao SA.
WEDŁUG NIEJ, Amerykanie zdają sobie sprawę, że przejęcie firmy jest niemożliwe i umowę z Brokiem traktują jako rozeznanie atrakcyjności polskiego rynku.
DLA BROKA współpraca z Amerykanami nie niesie żadnego zagrożenia. Piwo Bud nie będzie konkurować z piwami koszalińskiego browaru, ponieważ należy do zupełnie innego segmentu piw, skierowanego do innego odbiorcy. Bud nie powinien też konkurować z produkowanym przez Broka na licencji piwem marki Holsten. Z kolei dystrybucja innego produktu, obok swoich własnych, pozwoli Brokowi na zwiększenie rentowności sieci dystrybucji.
AKCJE Broka systematycznie drożeją od października ub.r. Wczoraj podrożały o 2,7 proc. do 38,50 zł.
NISKIE obroty papierami spółki, jakie obserwowane są od końca ubiegłego roku, specjaliści tłumaczą obkupieniem się przez inwestorów i czekaniem na dalszy rozwój sytuacji.