Czytasz dzięki

Browar Jastrzębie bliżej giełdy

MAJ
opublikowano: 20-10-2019, 22:00

Producenci piwa z Jastrzębia-Zdroju widzą swoją przyszłość na NewConnect.

W ramach przygotowania do debiutu spółka rozpoczęła proces dematerializowania i przeniesienia akcji na rachunki maklerskie. Piotr Piekarski, prezes browaru, wyjaśnia, że przerejestrowanie akcji będzie procesem długotrwałym. Dyspozycje przekazują akcjonariusze, a jest ich sporo — ponad 4 tys. osób.

— Niedawno zakończyliśmy emisję akcji serii E. Zarejestrowaliśmy całość w KRS. Teraz przyszła pora na rejestrację na rachunkach maklerskich. Równolegle tworzymy dokument ofertowy i przygotowujemy się do debiutu — mówi Piotr Piekarski.

Dotychczas wyemitowano trzy serie akcji. W emisji przez crowdfunding spółka zebrała prawie 4 mln zł. Główni akcjonariusze browaru wielokrotnie podkreślali, że wejście na giełdę to jeden z podstawowych celów spółki. Planowany i dość optymistyczny scenariusz zakłada debiut jeszcze w grudniu 2019 r. Na rynku jest jeszcze kilka browarów, które korzystały z crowdfundingu — Brokreacja i Browar Brodacz oraz rekordowo wyceniony browar Pinta Barrel Brewing. Na razie jednak temat giełdy nie jest w tych spółkach na tapecie. Browar Jastrzębie będzie drugą spółką z crowdfundingiem udziałowym w CV, której akcjonariusze dostaną możliwość wyjścia z inwestycji przez giełdę. Pionierem był producent gier Red Dev Studio, który wszedł na NewConnect we wrześniu tego roku.

4 tys. Tyle osób wzięło udział w kampanii crowdfundingowej Browaru Jastrzębie. To jeden z najlepszych wyników w krótkiej historii rodzimego rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu