Browar Wrężel szuka kapitału

Szymon Maj
opublikowano: 14-01-2020, 22:00

Do końca akcji pozostało 10 dni, a na razie z planowanych 4,2 mln zł spółka pozyskała prawie 0,7 mln zł od ponad 1 tys. inwestorów

Adrian Kukuła, prezes Browaru Wrężel, warzenie piwa rozpoczął w 2011 r. Z czasem pasja przerodziła się w biznes. W 2015 r. spółka nawiązała współpracę z Tesco, a później z innymi sieciami handlowymi — Auchan, Lidlem i Carrefourem. Po latach działalności firma poddała się weryfikacji i na platformie Beesfund rozpoczęła zbiórkę udziałową.

Adrian Kukuła (z prawej), prezes Browaru Wrężel, podkreśla, że
poprzez equity crowdfunding szuka okazji nie tylko do zdobycia kapitału, ale
także do promocji marki i produktów.
Zobacz więcej

DWIE PIECZENIE:

Adrian Kukuła (z prawej), prezes Browaru Wrężel, podkreśla, że poprzez equity crowdfunding szuka okazji nie tylko do zdobycia kapitału, ale także do promocji marki i produktów. Lucjusz Cykarski

— Equtity crowdfunding to dla nas nie tylko źródło pozyskiwania kapitału. To przede wszystkim szeroka akcja marketingowa promująca naszą działalność, produkty i osiągnięcia. Ma ona bezpośrednie przełożenie na wielkość sprzedaży, ponieważ docieramy z informacją do kilku milionów potencjalnych klientów — mówi Adrian Kukuła.

Większość pieniędzy, które spółka zamierza zdobyć, pójdzie na budowę hali produkcyjnej (3,6 mln zł). Reszta (0,6 mln zł) pokryje koszty obsługi zbiórki udziałowej i zagospodarowanie terenu pod halę.

— Naszym najbliższym celem jest budowa własnego browaru o wydajności maksymalnej na poziomie 24 tys. hektolitrów rocznie. W pierwszym etapie na kupionej już działce w Łękawicy koło Żywca planujemy zbudowanie hali produkcyjno-magazynowej wraz z budynkiem socjalnym. Następnym etapem będzie zakup i uruchomienie instalacji. Przy założeniu powodzenia akcji crowdfundingowej mamy szanse na uruchomienie własnego browaru pod koniec 2021 r. — mówi Adrian Kukuła.

Piwo w cenie

Spółka systematycznie zwiększa przychody. W 2015 r. było to 1,3 mln zł, rok później 1,4 mln zł, a w 2017 r. 2 mln zł. Pojawił się także wówczas zysk netto, który wyniósł 144 tys. zł. Rekordowy był 2018 r., kiedy przychody netto osiągnęły 3,2 mln zł, a czysty zysk wyniósł 256 tys. zł.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

— W hipermarketach sprzedajemy ponad połowę produkcji i udział ten rośnie. Wzrost wolumenu sprzedaży na rynku klasycznym spowodowany jest natomiast znaczącym zwiększeniem asortymentu oraz coraz większym zainteresowaniem ludzi piwami kraftowymi. Współczesny klient chce nowości — nowych smaków i połączeń, które dotychczas były niemożliwe. Jednocześnie jest w biegu i wygodniej mu kupić nasz produkt w miejscu, w którym i tak regularnie robi zakupy — dodaje Adrian Kukuła.

Odległy debiut

Chociaż spółka zakłada wejście na giełdę, to jest to odległy scenariusz.

— Na NewConnect planujemy wejść dopiero po pełnym zwrocie z inwestycji, czyli około 2025 r. Do tego czasu będzie istniała możliwości sprzedaży akcji na wolnym rynku. W przypadku prowadzenia rozmów z potencjalnym inwestorem branżowym (strategicznym) spółka zobowiązuje się do powiadomienia akcjonariuszy o możliwości zbycia ich akcji na drodze zgłoszenia ich do zarządu — wyjaśnia Adrian Kukuła.

Bliżej jest natomiast do wypłaty dywidendy.

— Jako członkowie zarządu będziemy się starać o jak najszybsze wypracowanie zysku firmy, jak również będziemy wnioskować do walnego zgromadzenia o wypłatę dywidendy począwszy od 2021 r. — mówi Adrian Kukuła.

3,27 zł Po takiej cenie sprzedawane są akcje spółki.

14 mln zł Na tyle swój biznes wycenił Browar Wrężel.

30 proc. Taką część akcji spółki objąć mogą nowi inwestorzy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu