Budimex wygrał przetarg

Wojciech Dembiński, Paweł Mazur
27-04-2001, 00:00

Budimex wygrał przetarg

Już wiadomo, kto zbuduje stację metra Dworzec Gdański. Kontrakt wartości 69 mln zł zdobyło konsorcjum utworzone przez Budimex. Warszawska spółka giełdowa zapowiada start w kolejnym konkursie.

Konsorcjum Budimexu wygrało przetarg na budowę stacji metra A-17 Dworzec Gdański w Warszawie. Wartość kontraktu opiewa na blisko 69 mln zł. Konsorcjum, w którego skład wchodzą Budimex, Budexport, Energobudowa oraz Autorska Pracownia Architektów Kuryłowicz and Associates, udało się wygrać rywalizację z pięcioma innymi oferentami, m.in. z Hochtiefem i Warbudem.

— Razem z naszym hiszpańskim partnerem Ferrovialem pracujemy nad przedstawieniem ostatecznej propozycji budowy drugiej nitki metra w Warszawie, która połączyłaby lewo-i prawobrzeżną część miasta — mówi Waldemar Mierzwa, rzecznik Budimexu.

Budimex nie wykonywał dotąd prac przy budowie metra, ale firma może liczyć na poparcie swojego głównego akcjonariusza Ferrovialu, który ma duże doświadczenie przy realizacji tego typu przedsięwzięć. Ferrovial m.in. od kilku lat buduje sieć linii metra w Madrycie.

Warszawski holding weźmie udział także w następnym przetargu, ogłoszonym przez Metro Warszawskie, na budowę osiemnastej stacji plac Wilsona. Budimex prawdopodobnie nie złoży jednak wspólnej oferty z polskimi firmami, ale z Ferrovialem. Termin składnia przetargowych ofert mija 15 maja.

Kontrakt zdobyty przez konsporcjum Budimexu jest jednym z większym, jakie będą realizowane w najbliższym czasie. Na rynku budowlanym widać wyraźne oznaki pogorszenia koniunktury, dlatego wczorajsza umowa będzie stanowić poważną pozycję w przychodach firmy.

Warszawskie metro realizuje tzw. jednostka budżetowa miasta, czyli Metro Warszawskie. Prace budowlane trwają od 1983 roku. Podziemna arteria połączy Mokotów i Żoliborz. Do wybudowania, oprócz wspomnianych stacji Dworzec Gdański i Pl. Wilsona pozostały: stacja Marymont (park Kaskada), Bielany, Wawrzyszew, oraz ostatni etap, czyli Młociny. Zakończenie calej linii (ogółem 22,1 km, 21 stacji) przewidziano na rok 2006. Pod warunkiem, że będą pieniądze, a tych potrzeba niemało, bo jeszcze około 1,7 mld zł.

W 2001 r. budżet metra wynosi 470 mln zł, z czego 100 mln pochodzi od państwa, a 370 mln zł z budżetu miasta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Dembiński, Paweł Mazur

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Budimex wygrał przetarg