Krakowska spółka doradczo-szkoleniowa Nowe Motywacje po raz kolejny złożyła najlepszą ofertę w postępowaniu przetargowymKancelarii Prezesa Rady Ministrów.
W projekcie realizowanym w 2011 r. spółka przeprowadziła szkolenia dla 2400 osób, m.in. z zakresu prawych i etycznych obowiązków członów korpusu służby cywilnej, a wcześniej szkolenia z zakresu lobbingu oraz umiejętności miękkich. Tegoroczne przedsięwzięcie ma natomiast charakter konsultacyjny.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie i wdrożenie rozwiązań w zakresie zarządzania przez kompetencje w czterech urzędach administracji rządowej — w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, GUS, Urzędzie Lotnictwa Cywilnego oraz w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim.
Nowe Motywacje specjalizują się bowiem nie tylko w szkoleniach, ale również w doradztwie i narzędziowym wsparciu w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Prace mają zakończyć się w połowie roku.
Administracja państwowa nie jest jednak głównym odbiorcą usług Nowych Motywacji. Jej zlecenia stanowią nieco ponad 10 proc. obrotów firmy, przy czym systemy zarządzania kompetencjami pracowników budowała także dla klientów biznesowych, którzy są głównymi odbiorcami jej usług. Spółka ma na swoim koncie kilkadziesiąt tego rodzaju projektów.
W 2012 r. krakowska spółka będzie kontynuowała wykonanie projektów w ramach zawartych długoterminowych kontraktów z dużymi firmami. Takie umowy realizuje np. dla PKO BP, Credit Agricole Bank Polska, PepsiCo czy Enion. Ma też klientów, którzy są jej wierni od początku działalności, czyli przez kilkanaście lat.
— Poprzedni rok był dla nas bardzo dobry i zakładamy, że ten będzie jeszcze lepszy — ocenia Grzegorz Jachna, prezes zarządu Nowych Motywacji, i wyznaje, że nie boi się kryzysu, ale działa tak, aby mu się nie poddać.
— W obecnych realiach trzeba dostosowywać się do zmian na rynku, przekierowywać działania na inne tory. Nie można osadzać działalności na jednym pomyśle i na nim poprzestać. Postawa zachowawcza jest dla przedsiębiorstwa zgubna. W mojej firmie już się przyzwyczajono do częstych zmian — mówi prezes krakowskiej spółki. Dla Nowych Motywacji 2011 r. zakończył się przychodami ponad 16,5 mln zł i zyskiem brutto ponad 1 mln zł.
— Nie przeznaczamy wypracowanych pieniędzy na dywidendy. Większą część zysku kierujemy na rozwój. Nasze prywatne portfele są chudsze, ale dzięki temu będą pieniądze na inwestycje, unowocześnianie oferty, co daje nam lepszą obietnicę rozwoju i utrzymania stabilnej pozycji w kolejnych latach — podkreśla Grzegorz Jachna.
15 lat na rynku
Spółka doradczo-szkoleniowa Nowe Motywacje rozpoczęła działalność 15 lat temu. Zatrudnia ponad 20 osób na umowy o pracę, w tym menedżerów i handlowców. Współpracuje z ok. 70 zewnętrznymi specjalistami, z których połowa to stali współpracownicy. Przed pięcioma laty spółka otworzyła biuro handlowe w Warszawie. Nowe Motywacje dotychczas przeszkoliły ok. 150 000 pracowników.