Budowanie relacji na ratunek firmom

SW
opublikowano: 27-05-2013, 00:00

Przedsiębiorcy mają zapał do budowania długotrwałych relacji z klientami szczególnie w obliczu kryzysu.

Dla 65 proc. polskich przedsiębiorców pozyskiwanie nowych klientów i zatrzymanie dotychczasowych stało się zdecydowanie trudniejsze niż jeszcze przed kilkoma laty — wynika z najnowszego badania Rzetelnej Firmy na 1007 przedsiębiorcach. Ciężkie warunki rynkowe i zaostrzona konkurencja zmusiły firmy do zainteresowania się relacją z klientem, przestawieniasię na zindywidualizowane podejście do potrzeb i polepszenia jakości obsługi. Zdecydowana większość badanych przyznaje, że w czasie spowolnienia gospodarczego firmy muszą przywiązywać szczególną wagę do budowania długofalowej relacji opartej na zaufaniu. Aż 85 proc. badanych ma świadomość, że powinni bardziej zabiegać o klienta, a 62 proc. przyznaje, że inwestuje więcej czasu i zasobów w budowanie poprawnych relacji z klientami.

— Zastanawiający jest fakt, że dopiero w czasie kryzysu firmy zauważyły potrzebę budowania długotrwałych relacji z klientami — komentuje Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. Jednak spora część badanych (33 proc.) przyznała, że koncentruje się na swoich klientach w takim samym stopniu jak dotychczas. Dla 32 proc. przepytanych przez Rzetelną Firmę przedsiębiorców budowanie relacji z klientami to przede wszystkim indywidualne, dopasowane do potrzeb klienta oferty, a dla 26 proc. dbałość o jakość obsługi. 18 proc. firm stara się także rozbudowywać programy lojalnościowe i systemy rabatowe, a 9 proc. zbiera opinie klientów na temat produktów oraz usług i stara się na ich podstawie ulepszać ofertę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SW

Polecane