Bułka w teczce czy wypad do baru

opublikowano: 01-07-2019, 22:00

Pracujący w biurowcach lubią jeść w tamtejszych kantynach, ale jedzenie powinno być tanie — wynika z ankiety Colliersa.

Odwiedzili w sumie ponad 500 warszawskich biurowców, wypili dziesiątki litrów kawy i herbaty oraz zjedli kilkadziesiąt lunchów w bistrach, kawiarniach i restauracjach. Przeprowadzili rozmowy ze specjalistami branży gastronomicznej i zebrali opinie 200 pracowników. Dzięki temu dowiedzieli się, z jakiej oferty lud pracujący stolicy korzysta najczęściej, ile pieniędzy i czasu przeznacza na posiłki, a także jaką kuchnię lubi i czym się kieruje przy wyborze jadłodajni.

PRZEZ ŻOŁĄDEK:
PRZEZ ŻOŁĄDEK:
Wygrywają ci pracodawcy, którzy dbają o bogatą ofertę gastronomiczną — mówi Katarzyna Michnikowska z Colliers International
Fot. ARC

— Byliśmy również ciekawi, czego brakuje respondentom, jeśli chodzi o ofertę żywieniową. To wszystko dało nam bardzo ciekawy obraz rynku gastronomicznego adresowanego do osób zaludniających kompleksy biurowe — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w dziale doradztwa i badań rynku Colliers International.

Ciągle jeszcze króluje przygotowana w domu kanapka, ale tylko 7 proc. pracowników poprzestaje na tej formie odżywiania. Prawie trzy czwarte badanych łączy przyniesiony w teczce posiłek z tym, co mogą zamówić w biurze. Ponad połowa chętnie odwiedza bistro lub restaurację (56,5 proc.) albo zamawia jedzenie przez telefon (50 proc.), choć tylko 16,5 proc. pozwala sobie na ten luksus codziennie, a 40 proc. — kilka razy w tygodniu. Największa grupa ankietowanych (75 proc.) wydaje na obiad od 11 do 30 zł. Chodzimy tam, gdzie jest tanio (70 proc.), blisko (69 proc.) i smacznie (70 proc.). Lubimy jeść w spokoju — w przypadku 68 proc. pracowników lunch trwa pół godziny. Kobiety spędzają na nim więcej czasu niż mężczyźni. Colliers International szacuje, że w warszawskich biurowcach pracuje około pół miliona osób. Większość obiektów oferuje moduły handlowo-usługowe. Na łącznej powierzchni 350 tys. m kw. znajduje się 1,3 tys. lokali. 540 placówek trudni się gastronomią, spośród których jedną piątą stanowią kawiarnie, pozostałe to kantyny, bistra, restauracje oraz bary z alkoholem i przekąskami. Najwięcej jadłodajni jest w centrum miasta i na Mokotowie.

— W ostatniej dekadzie obserwujemy wzrost znaczenia infrastruktury uzupełniającej. W związku z niską stopą bezrobocia trwa walka pracodawców o talenty, a przyjazne biuro staje się dodatkowym elementem motywacyjnym — wskazuje Łukasz Żelezik, partner, dyrektor w dziale powierzchni biurowych Colliers International.

A jakieś gastronomiczne nowinki? Przybywa lokali wegetariańskich i wegańskich, a klienci odżywiają się coraz zdrowiej, próbują egzotycznych potraw, ale też chętnie wracają do smaków dzieciństwa.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane