bValue inwestuje w niemiecką technologię

opublikowano: 08-08-2019, 22:00

Fundusz finansowany m.in. przez Mariana Owerkę i Rafała Brzoskę szuka zysku w marketingu online i rozwiązaniu, z którego korzystają już Volkswagen i McDonald’s.

Roq.ad to „berlińska wschodząca gwiazda” w sektorze nowych technologii z obszaru marketingu internetowego — uważa bValue. Fundusz — w którym aktywnie działają m.in. Marian Owerko, założyciel Bakallandu, Rafał Brzoska, prezes Integera, Tomasz Misiak i Tomasz Hanczarek, założyciele Work Service’u — zdecydował się więc zainwestować w jej polską spółkę córkę, aktywną na rynku od 2015 r. Na jej rozwój przekazał 1 mln zł i zapowiada, że pula ta może zostać w przyszłości podwyższona.

Carsten Frien założył już siedem start-upów. Jeden z nich —
niemiecki Roq.ad — zamierza intensywnie rozwijać w Polsce z udziałem lokalnych
specjalistów i inwestorów
Zobacz więcej

EKSPANSJA NA WSCHÓD:

Carsten Frien założył już siedem start-upów. Jeden z nich — niemiecki Roq.ad — zamierza intensywnie rozwijać w Polsce z udziałem lokalnych specjalistów i inwestorów Fot. ARC

— Pieniądze pozyskane od bValue przeznaczymy na rozwój technologii. Skorzystamy także z kontaktów funduszu w Polsce. Prowadzimy dodatkowo rozmowy z innymi inwestorami — dążymy do zwiększenia obecnej rundy inwestycyjnej. Dodatkowe finansowanie pozwoli nam intensywniej komercjalizować technologię i w maksymalnym stopniu wykorzystać jej potencjał — zaznacza Carsten Frien, prezes Roq.ad.

Z udziałem zespołu z Polski kreowane są rozwiązania dla „cross-device marketingu”, umożliwiające realizację kampanii promocyjnych uwzględniających dane o zakupowej aktywności konsumentów ze wszystkich urządzeń, z których korzystają na co dzień — smartfonów, laptopów, desktopów. Analizie poddawane są treści, jakie wyświetlają na poszczególnych urządzeniach, ale na tym nie koniec. Roq.ad nie tylko łączy użytkownika ze sprzętem, ale też wychwytuje jego obecność w stacjonarnych sklepach. Tego rodzaju „śledzenie” klienta optymalizuje działania marketingowe firm i pozwala ocenić wpływ reklamy internetowej na zakupy dokonywane stacjonarnie. Minimalizuje to koszty dotarcia do klienta i kampanii prowadzonych w wielu kanałach jednocześnie.

Spółka wyjaśnia, że „Roq.ad wykorzystuje anonimowe dane, a cała magia dzieje się dzięki [technologii — red.] machine learning i zaawansowanym algorytmom, które łączą te dane inaczej, niż robi to np. Google”, identyfikujący użytkowników na podstawie danych z logowania.

W Niemczech po rozwiązanie Roq.ad sięgnęły już m.in. Mercedes, Volkswagen i McDonald’s, spółka ma również pierwszych klientów w Polsce. Leszek Orłowski, dyrektor inwestycyjny w bValue, upatruje szansy na powodzenie biznesu w szybko rozwijającym się rynku marketingu online, ale także w kompetencjach zespołu Roq.ad. Założycielem spółki jest Carsten Frien, który ma już na koncie kilka innych start-upów, w tym spółkę Madvertise z przychodami przekraczającymi 20 mln EUR, notowaną na paryskiej giełdzie. Carsten Frien swoje biznesy rozwija, korzystając z inwestorskiego finansowania — łącznie pozyskał dla nich 10 mln EUR od amerykańskich i europejskich funduszy. W Polsce wspiera go Bartek Bogacki, dyrektor ds. technologii, oraz zespół tutejszych inżynierów. Przedstawicieli bValue do inwestycji zachęcił również spory ruch w sektorze technologii dla marketingu online. Tapad został przejęty przez Telenor za 360 mln USD, Screen6 trafił do SambaTV w grudniu 2018 r., a izraelski Drawbridge — do LinkedIn w maju 2019 r.

Sprawdź program warsztatu "Fundusz inwestycyjny a ASI - którą formę działalności venture capital wybrać?", 16 września 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu