Być na pierwszych stronach

Jacek Kowalczyk
opublikowano: 26-06-2006, 00:00

Jak dobrze współpracować z mediami i jakie są z tego korzyści? Odpowiedź na te pytania ma dać projekt finansowany ze środków unijnych.

Konsorcjum składające się z Polskiej Agencji Prasowej (PAP), Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości (EuCP) i agencji public relations Prelite podjęło się nowego zadania, projektu „Akademia Medialna”, na które otrzymało dofinansowanie z Unii Europejskiej.

— Otrzymaliśmy dotację w wysokości 1,63 mln zł na pomoc małym i średnim firmom w korzystaniu z nowoczesnych narzędzi media relations oraz w świadomym budowaniu strategii informacyjnej — wyjaśnia Magdalena Jadziewicz z EuCP.

Krok po kroku

Droga do sukcesu — otrzymania dotacji — miała kilka etapów. Na początku nad projektem pracowali eksperci z PAP i EuCP. PAP jako specjalista w dostarczaniu informacji mediom oraz EuCP — firma doradcza specjalizująca się w zdobywaniu zewnętrznych źródeł finansowania. Szybko jednak do współpracy zaproszony został Prelite, gdy okazało się, że potrzebny jest specjalista z zakresu public relations.

— Współpracując z naszymi klientami, zauważyliśmy, że małe i średnie przedsiębiorstwa często nie podejmują żadnych działań nakierowanych na kontakty z mediami. Nie budują wizerunku firmy i sprzedawanych produktów czy usług, a to jeden z najistotniejszych elementów funkcjonowania na konkurencyjnym rynku — tłumaczy Magdalena Jadziewicz.

Małe i średnie firmy rzadko zatrudniają specjalistów PR lub korzystają z usług agencji PR, co w dużym stopniu zmniejsza ich konkurencyjność — powoduje nieobecność w mediach, a co za tym idzie, mniejszy zakres oddziaływania.

Następnym krokiem było przygotowanie wniosku.

— Kluczem do sukcesu z jednej strony było oparcie się na naszych doświadczeniach zdobytych przy pisaniu innych wniosków na działanie 2.3 SPO RZL, a z drugiej — bardzo staranne przygotowanie samego produktu, tj. oferowanej tematyki i sposobu szkoleń — mówi Magdalena Jadziewicz.

W efekcie konsorcjum osiągnęło założony cel, zdobywając 85,51 proc. dofinansowania dla projektu wartego 1,9 mln zł.

Nie dla siebie samych

Wbrew obiegowym opiniom, ostatecznym beneficjentem dotacji nie jest jednak konsorcjum, tylko uczestnicy szkoleń, którzy podczas dwudniowych warsztatów mają możliwość sprawdzenia i poprawienia swoich praktycznych umiejętności pracy przed kamerą czy mikrofonem, pisania komunikatów prasowych, a także otrzymują podstawową wiedzę na temat wykorzystania elementów internetu w relacjach z otoczeniem.

— Wszystkim chętnym zapewniamy dojazd z Warszawy do ośrodka, nocleg, wyżywienie, materiały szkoleniowe, 16 godzin praktycznych zajęć, a przede wszystkim 2 dni spędzone z praktykami i specjalistami public relations — mówi Magdalena Jadziewicz.

Pierwsze szkolenie odbędzie się 28-29 lipca w ośrodku w okolicach Warszawy. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.akademiamedialna.eu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Kowalczyk

Polecane