Cadbury zatrudni 300 osób

PAP, DI
opublikowano: 12-08-2009, 20:45

Rozpoczęła się rekrutacja pracowników do  powstającej w Skarbimierzu (opolskie) fabryki czekolady koncernu Cadbury. Docelowo w zakładzie pracę znajdzie ok. 300 osób - poinformowała PAP Marta Pokutycka-Mądrala z działu komunikacji Cadbury.

Fabryka w Skarbimierzu to trzeci w koncernie zakład produkujący czekoladę w Polsce. W 1993 firma wybudowała fabrykę w podwrocławskich Bielanach, a w 1999 kupiła markę Wedel wraz z zakładem produkcyjnym w Warszawie.

Budowę fabryki czekolady na terenie podstrefy Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej rozpoczęto w 2007 roku. "Dziś obiekt jest w stanie surowym zamkniętym - widoczna jest już cała konstrukcja, ściany i dach nowej fabryki. Trwają intensywne prace wykończeniowe wewnątrz fabryki i rozpoczęto podłączanie do niej mediów" - powiedziała Pokutycka-Mądrala.

W Skarbimierzu zaplanowano 3 linie produkcyjne, łączna powierzchnia użytkowa fabryki to 65 tys. metrów kwadratowych. Do postawienia konstrukcji użyto 4,5 tys. ton stali, a instalacja elektryczna to łącznie 130 km kabli. Całkowita powierzchnia inwestycji to 21 ha.

Zakończenie budowy nowego obiektu zaplanowano na rok 2010. Pełną zdolność produkcyjną fabryka powinna osiągnąć w roku 2011. W Skarbimierzu produkowane będą batony czekoladowe, cała produkcja będzie przeznaczona na eksport. "Na potrzeby rynku polskiego produkujemy w Warszawie i częściowo w Bielanach" - wyjaśniła Pokutycka-Mądrala.

Fabryka czekolady w Skarbimierzu to druga inwestycja koncernu na Opolszczyźnie. W tym samym miejscu od 2008 roku działa już fabryka gumy do żucia. Produkowane w niej wyroby trafiają na rynki Europy Zachodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki.

W ostatnich latach Cadbury zainwestowało w nowe fabryki czekolady w Polsce i renowację już istniejących kwotę rzędu 200 mln euro. Trwa rozbudowa zakładu w Bielanach Wrocławskich i modernizacja warszawskiej fabryki Wedla. Łącznie we wszystkich fabrykach koncernu w Polsce pracuje ok. 1900 osób.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane